شناسهٔ خبر: 47067909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری مسابقه نقاشی و کاریکاتور در آستانه روز جهانی قدس در کابل+تصاویر

در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس یک مسابقه نقاشی در کابل برگزار شد و کودکان و نوجوانان افغان روایت آوارگی و مظلومیت ملت فلسطین را به تصویر کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس مسابقه نقاشی و کاریکاتوری با عنوان «معرفی روز قدس با زبان فرهنگ و هنر» در کابل برگزار شد.

در این مسابقه، کودکان و نوجوانان افغان با رسم زوایای مختلف روز جهانی قدس و همچنین خلق کاریکاتورهای از فتنه انگیزی‌های آمریکا برای جهان اسلام و ظلم رژیم صهیونیستی بر ملت مسلمان فلسطین تصاویری را از روایت آوارگی و مظلومیت ملت فلسطین‌ به تصویر کشیدند.

 

کشور افغانستان , روز جهانی قدس ,

معاونت فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در برگزاری این مسابقه سوژه‌هایی را از پیش به شرکت‌کنندگان پیشنهاد کرده بود و سپس کودکان و نوجوانان در محل برگزار جمع شده و نقاشی‌های خود را تکمیل کردند.

در بسیاری از این نقاشی‌ها جملاتی چون: «روز قدس گرامی باد»، «ما از ملت مسلمان فلسطین حمایت می‌کنیم»، «جنایات اسرائیل را محکوم می کنیم» و... درج شده است.

کشور افغانستان , روز جهانی قدس ,

شرکت‌کنندگان پس از مسابقه اظهارداشتند که ما در کشور خود مشکلات زیادی داریم ولی این باعث نمی‌شود از مشکلات برادران و خواهران فلسطینی‌مان مخصوصاً کودکان‌شان غافل بمانیم، ما از تمام کودکان آزاده و مسلمان جهان می خواهیم که به حمایت از کودکان فلسطین به پا خیزند، ما مسلمان هستیم و مردم فلسطین نیز مسلمان هستند پس حمایت ما از آن‌ها واجب است.

 

کشور افغانستان , روز جهانی قدس ,

انتهای پیام/.

نظر شما