شناسهٔ خبر: 47067858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام مسلمان روس: روز قدس امکان فراموشی مساله فلسطین را از بین برد

مسکو - ایرنا- انار رمضانوف عضو شورای مفتیان روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی روسیه) گفت که ابتکار امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تعیین روز جهانی قدس امکان به فراموشی سپردن مساله فلسطین را ازبین برد.

صاحب‌خبر -

رمضانوف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تعیین شد امکان به فراموش سپردن مساله فلسطین را ازبین برده و آن را احیا کرد.

وی ادامه داد: امروز مساله فلسطین دوباره در دستور کار جامعه جهانی قرار دارد و اکثر مردم جهان از حل و فصل عادلانه مساله فلسطین حمایت می کنند.

مقام اسلامی روسیه خاطرنشان کرد: مساله قدس شریف بزرگترین مساله جهان اسلام است و تا زمانی که این مساله بطور کامل حل نشود، به تلاش های خود برای کمک به حل آن ادامه می دهیم و هرگز از یاد نخواهیم برد.  

رمضانوف با اشاره به اهمیت فراوان مسجد الاقصی برای مسلمانان جهان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در معراج در این مکان مقدس حضور یافت و در آنجا نماز اقامه کرد.

تعیین روز قدس بسیار سنجیده است

عضو شورای مفتیان روسیه گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ روز جهانی قدس را اعلام کرد تا مساله فلسطین در دستور کار امت جهانی اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرموده است هر عضوی از جامعه اسلامی اگر بدرد اید بقیه اعضای جامعه اسلامی باید به کمکش بشتابند و روز قدس بر همین مبنا برای آزادی فلسطین تعیین شده است.  

رمضانوف با قدردانی از امام خمینی (ره) برای تعیین روز قدس اظهار داشت: جهان اسلام به تعیین چنین روزی برای کمک به فلسطین نیاز داشت و ابتکار رهبر کبیر انقلاب در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بسیار سنجیده بود زیرا که در چنین روزی در ماه مبارک همه مسلمانان گرد می آیند و دعا می خوانند.

استقبال جهانی از روز قدس

مقام شورای مفتیان روسیه خاطرنشان کرد که پس از تعیین روز جهانی قدس، کشورهای اسلامی ازجمله ترکیه و پاکستان از آن استقبال کردند و باتوجه به اینکه امام خمینی (ره) عالم معتبر در جهان اسلام بود، ابتکار وی مورد حمایت علمای اسلامی کشورهای مختلف قرار گرفت.  

رمضانوف معتقد است که باید اقدامات فرهنگی ارزنده برای زنده نگه داشتن روز قدس در حمایت از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف صورت گیرد و مسلمانان باید از آن حمایت و برای تحقق این هدف مهم دعا کنند.

نظر شما