شناسهٔ خبر: 47067839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تولید خاویار در کویر سبزوار

ایسنا

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سبزوار با وجود اقلیم کویری، نخستین شهرستان خراسان رضوی به شمار می‌رود که در حوزه تولید خاویار فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی اسلامی عنوان کرد: شهرستان سبزوار که از دیرباز در تولید شیلات در خراسان رضوی پیشگام بوده است طی سال‌های اخیر مزارع تولید خاویار نیز در آن فعال شده است.

وی ادامه داد: هم اینک چهار مزرعه تولید ماهیان خاویاری در  شهرستان سبزوار و یک مرکز نیز در شهرستان داورزن فعال است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: طی یک سال گذشته از مجموع چهار مزرعه تولید ماهیان خاویاری سبزوار حدود هشت تن  گوشت ماهیان خاویاری تولید شده است.

اسلامی افزود: همچنین برای نخستین بار در خراسان رضوی تولید خاویار در این شهرستان به ثمر نشست و ۲۲ قطعه مولد ماهی خاویار از گونه سیبریکه هر یک به وزن ۲۲.۵ کیلوگرم برای استحصال خاویار از سبزوار به استان مازندران ارسال شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای بهره وری بیشتر از آب قنوات، طرح پرورش ماهی خاویار در قنات روستای کهنه آب سبزوار اجرا شده است.

اسلامی مطرح کرد: در راستای توسعه شیلات و تولید ماهیان خاویاری پروانه تاسیس شهرک آبزی‌ پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان سبزوار صادر شده است که عملیات اجرایی این شهرک در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار شروع شده است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: علاوه بر حوزه تولید ماهیان خاویاری، سالیانه ۳۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی در این شهرستان تولید می‌شود که این میزان یک سوم تولید ماهی خراسان رضوی را شامل می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظر شما