شناسهٔ خبر: 47067732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پادشاه اردن حمایت اروپا از کشورش را ستود

پادشاه اردن دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس شورای اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد، عبد الله دوم، پادشاه این کشور در جریان سفر کاری خود به بلژیک، دیدارهای جداگانه‌ای با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی انجام داد و در جریان این دیدارها راه‌های تقویت شراکت و همکاری راهبردی بین اردن و اتحادیه اروپا و نیز تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.
پادشاه اردن در جریان این دو دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حمایت اتحادیه اروپا از کشورش در زمینه‌های مختلف بر اهمیت توزیع عادلانه واکسن ویروس کرونا برای تمامی ملت‌ها تاکید کرد.
در همین راستا، شارل میشل تلاش‌های اردن را در مقابله با شیوع ویروس کرونا ستود و بر آمادگی اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری با اردن در تعامل با همه‌گیری این ویروس تاکید کرد.
در همین رابطه، رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد، پادشاه اردن یکی از مهمترین شرکای اتحادیه اروپا است.
وی ضمن ستودن تلاش‌های دیپلماتیک پادشاه اردن در تقویت مناسبات و تفاهم بین ملت‌ها، خاطرنشان کرد، اردن پایه اصلی ثبات منطقه است.
در جریان این دیدارها، در خصوص تحولات منطقه و در رأس آن مسأله فلسطین و تحولات اوضاع شهر قدس اشغالی، تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای جنگ با تروریسم و همچنین همکاری بین اردن و کشورهای اتحادیه اروپا در این زمینه، بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما