شناسهٔ خبر: 47067707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هشت هزار تن محصولات کشاورزی در پلدختر برداشت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: پیش بینی می شود امسال هشت هزارو ۶۳۶ تن تولیدات کشاورزی از اراضی پلدختر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

صاحب‌خبر -

فخرالدین حیدری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار کرد:محصولات کشاورزی از آغاز فصل برداشت در پلدختر از حدود ۲۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی برداشت می شود.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال در پلدختر از هر هکتار مزارع گندم میزان ۴۰۰ کیلوگرم، مزارع جو ۳۵۰ کیلوگرم و از هر هکتار کلزا ۴۵۰ کیلوگرم محصولات برداشت شود.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر بیان کرد: برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان با توجه به مناطق سردسیر منطقه تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پلدختر خریداری شود، این در حالی است که سال گذشته میزان گندم خریداری شده از کشاورزان پلدختر ۱۲ هزار تن بوده است.

حیدری به دلایل کاهش تولید گندم و جو در پلدختر اشاره کرد و یادآور شد: عدم بارندگی کافی و پراکنش نامناسب باران، عامل اصلی کاهش عملکرد تولیدات کشاورزی در پلدختر است به طوری که نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته  حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کمبود بارندگی در پلدختر در حساس‌ترین مرحله رشد محصولات یعنی زمان گلدهی و دانه رخ داده که موجب کاهش عملکرد شده است.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی پلدختر گفت: افزایش میانگین دمای هوا و وزش باد همراه با گرد و غبار نیز از عوامل تاثیرگذار در کاهش تولیدات محصولات کشاورزی این شهرستان و خسارت به این حوزه بوده است.

حیدری افزود: چهار کمیسیون اتحادیه تعاون روستایی، کاوکالی (واشیان)، جایدر و شرکت تعاونی روستایی ۲۲ بهمن بخش معمولان مربوط به تعاون روستایی و شرکت سیلوی آوند زرین مربوط به بخش خصوصی محصولات کشاورزی پلدختر را خریداری می‌کنند.

نظر شما