شناسهٔ خبر: 47067565 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در شب‌های قدرماه مبارک رمضان، در خراسان رضوی

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت:حذف منع تردد شبانه یکی از دلایل افزایش مراجعه جهت اهدای خون در خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا اسلامی سرپرست انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: بنا به این گزارش در سه شب قدرماه رمضان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به پایگاه‌های خراسان رضوی مراجعه کردند که از این میان بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود:همچنین تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون استان در شب‌های قدرماه مبارک نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ و ۳۴ درصد رشد داشته است.

سرپرست انتقال خون استان ادامه داد: میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان‌رضوی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۹ درصد و میزان خون‌گیری بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است.

اسلامی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته در شب اول احیا میزان مراجعه ۷۱/۸۱ درصد، در شب دوم ۳۵/۹۲ درصد و در شب سوم ۷/۱۵ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

او تصریح کرد: همچنین در این ۳ شب میزان خون‌گیری به‌ترتیب ۶۴/۲۲، ۳۸/۹۸ و ۱۲/۵ درصد رشد داشته است در مشهد نیز با افزایش میزان مراجعه و خون‌گیری در ۳ شب احیا روبه‌رو بودیم.

سرپرست انتقال خون استان با اشاره به یکی از دلایل اصلی افزایش میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون را حذف منع تردد شبانه دانست و تاکید کرد: امسال متأسفانه در وضعیت خونی خوبی قرار نداشتیم که با افزایش میزان مشارکت مردم اکنون وضعیت مناسبی داریم. در تغییر این وضعیت، حذف جریمه شبانه و همچنین تغییر ساختمان خون‌گیری و گسترش فضا، تأثیر بسزایی داشته است.

در پایگاه‌های مشهد مقدس نیز از ۱۸۲۱ نفر داوطلب، تعداد ۱۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام//ف. غ

نظر شما