شناسهٔ خبر: 47067529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سهم اندک راه های روستایی قم از بودجه

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص تنها ۱۰ میلیارد تومان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان بودجه به راه های روستایی استان اگفت: وضعیت راه های روستایی قم از نظر وزارت راه و شهرسازی مناسب است، ضمن آن که توزیع این بودجه در اختیار خود وزارتخانه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وضعیت راه های روستایی استان و اعتبار تخصیص یافته برای آن در بودجه سال جاری یکی از مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای معادن استان بود.

در این باره مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با اشاره به برخی خسارت های وارد شده از تردد ماشین آلات معادن به راه ها و جاده های استان خاطر نشان کرد: ۱۲ محور استان از این مسئله آسیب دیده اند و از این رو نیازمند تأمین منابع برای بازسازی این محورها و البته بازنگری در برخی موارد هستیم.

محمدحسن کلهری سپس به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ برای راه های روستایی توجه داد و اذعان کرد: متأسفانه کمتر از ۱۰ میلیارد تومان از این بودجه برای استان قم اختصاص داده شده، در حالی که تنها دو پروژه جاری ما نیاز به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار دارد.

در این باره نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم بیان کرد: ادعای وزارت راه و شهرسازی این بود که وضعیت راه های روستایی قم مناسب است، ضمن آن که شما هم باید در این موضوع و از طریق وزارتخانه متبوع، دفاع لازم را انجام می دادید که کلهری در پاسخ گفت: کسی از ما دفاع نخواست.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: به هر حال ادارات کل استانی باید با وزارتخانه شان در ارتباط باشند و دفاع لازم را برای جذب اعتبارات انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه هر یک از نمایندگان مجلس تلاش داشت تا بخش بیشتری از بودجه راه‌های استانی را به استان خود اختصاص دهد، لذا کمیسیون تلفیق تصویب کرد که این بودجه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خطاب به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم تصریح کرد: به هر حال اگر مشکلی هم در این زمینه وجود دارد، شما باید آن را با دفاع مناسب از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری کنید.

همچنین در این باره معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: تخصیص این نوع از بودجه ها عمدتا بر اساس جمعیت روستایی و مسافت روستاها با مرکز استان مشخص می شود.

محسن بهشتی اضافه کرد: جمعیت روستایی استان قم تنها ۵ تا ۶ درصد جمعیت استان است و راه های روستایی کمی در استان وجود دارد، اما با این حال، میزان تردد در راه های روستایی استان زیاد است و این آمار در اختیار وزارت راه هم هست.

وی با اشاره به میزان تردد زیاد روزانه در بخش کهک تصریح کرد: بسیاری از فعالیت های اقتصادی استان قم در راه های روستایی است و شاید بتوان برای تخصیص بودجه لازم از سهم گلوبال وزارتخانه بهره بُرد.

انتهای پیام/2258

نظر شما