شناسهٔ خبر: 47067473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

هیئت مدیره شرکت های سهام عدالت باید توسط افراد متخصص و توانمند اداره شود

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: برای صیانت از سرمایه های ارزشمند مردم در بخش سهام عدالت نیازمند انتخاب هیئت مدیره هایی توانمند، کاربلد و با تجربه کار اقتصادی قوی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در جلسه ای که ظهر پنجشنبه با حضور  لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، زکی زاده  مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان و ملکی نماینده اداره کل بازرسی استان در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، ابهامات موجود و نگرانی ها از روش برگزاری مجامع استانی و تعیین هیئت مدیره سهام عدالت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. 

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در این نشست با ابراز نگرانی از نحوه برگزاری مجامع سهام عدالت در استانها اظهار داشت: مدیریت 6 هزار میلیارد تومان سرمایه بیش از 460 هزار نفر از مردم استان که بسیاری از آنها افراد کم درآمد و نیازمند هستند بسیار حساس، مهم و مسئولیت آور است و هر کسی قادر به انجام آن نیست.

سهام عدالت 66

وی گفت: در استان قزوین 86 نفر برای عضویت در هیئت مدیره ثبت نام کرده اند که افراد کمی توان مدیریت در این کار حساس را دارند لذا پیشنهاد می شود با شناسایی افرادی سالم، توانمند، متعهد و متخصص و کاربلد بدنبال کسانی برویم که می توانند این کار مهم را به سرانجام برسانند و از آنها درخواست کنیم وارد این کار شوند تا سرمایه مردم هدر نرود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهارداشت: بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری یک دانش و توان تخصصی لازم دارد و اگر این تفکر باشد می توانیم حتی از زباله به عنوان طلای کثیف، خلق ثروت و درآمد کنیم.

بخشنده بیان کرد: بسیاری از سهامداران عدالت را عشایر و روستاییان و بازنشستگانی تشکل می دهند که قادر به تصمیم گیری برای سهام خود نیستند و ما وظیفه داریم برای این افراد درست تصمیم بگیریم و با مدیریت منطقی ضمن استفاده درست از این منبع عظیم، زمینه کسب سود مناسب سهامداران را نیز مهیا کنیم

در ادامه مولایی نماینده سپاه هم گفت: ایین نامه ابلاغی مجامع سهام عدالت ایرادهای جدی دارد و اگر در ابتدای کار اصلاح نشود می تواند سهامداران خرد را دچار چالش و مشکلات جدی کند.

سهام عدالت 3

وی گفت: برخی اختیارات که از سوی شورای عالی بورس به هیئت مدیره داده شده و نبود نظارت موثر در کارها و برخی ابهامات در کار باید با دقت بیشتری مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد تا در زمان اجرای آن، سهامداران را دچار آسیب نکند.

مولایی برخی اشکالات و ابهامات برگزاری مجامع انتخاب هیئت مدیره سهام عدالت را به صورت مکتوب به رئیس مجمع نمایندگان استان ارائه کرد تا مورد پیگیری قانونی و اصلاح قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما