شناسهٔ خبر: 47067462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گراوند:

ساعت کار ادارات بوشهر از اول خرداد تغییر می‌کند

استاندار بوشهر گفت: از اول خرداد ساعت کار ادارات این استان برای کاهش مصرف برق مانند سال‌های قبل تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان بوشهر با اشاره به کاهش بارندگی در زمستان گذشته، بیان کرد: کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته که بارش باران در جنوب استان زیر ۱۰۰ میلی‌متر گزارش شده است.

او با تاکید بر هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر برای گذر از تابستان امسال، عنوان کرد: در حوزه آب شرب طرح‌های مهمی در حال اجرا است که با تکمیل و افتتاح آن‌ها بخشی از مشکلات و دغدغه‌ها کاهش می‌دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح آب‌شیرین‌کن بوشهر به ظرفیت تولید ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، افزود: مجری و سرمایه‌گذار این طرح قول راه‌اندازی فاز نخست آن را در تابستان داده و این درحالی است که روند اجرایی طرح آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر مطلوب است و پیش بینی می‌شود بخشی از آن در فصل تابستان وارد مدار بهره‌برداری شود.

گراوند سهل‌انگاری در تامین آب مردم را خیانت به جامعه دانست و ادامه داد: هیچ کس نباید کوچک‌ترین وقفه‌ای در اجرای طرح‌های آبرسانی ایجاد کند و در این راستا همکاری شهرداری بوشهر در اجرای خط انتقال آب بوشهر درخور تحسین است.

او با بیان اینکه با وارد مدار شدن این دو طرح آب‌شیرین‌کن مشکل آب استان کاهش می‌یابد، گفت: ظرفیت آب‌شیرین‌کن ۳۵هزار مترمکعبی  تا ۵۰ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت که نقش مهمی در جبران کسری آب آشامیدنی دارد.

بیشتر بخوانید

استاندار بوشهر تامین آب و برق را مرتبط با رفاه، آرامش و آسایش مردم دانست و تاکید کرد: یکی از اهداف دشمنان نظام، برجسته‌سازی کمبود‌ها و ناامید کردن مردم است که تصمیم‌گیری صحیح با تدبیر، برطرف کردن موانع و ایجاد همدلی و هم‌افزایی مدیران برای حل مشکلات امری مهم و ضروری است.

با مدیران سهل‌انگار در تأمین آب آشامیدنی مردم برخورد می‌شود

گراوند، تامین آب و برق مردم را وظیفه مسئولان دانست و بیان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بدانند کوچک‌ترین سهل‌انگاری در تأمین آب آشامیدنی مردم به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی و با آنان برخورد قاطع می‌شود.

او فلسفه تعیین مسئول در ادارات را برطرف شدن مشکلات و پیشگیری از بروز معضلات دانست و افزود: همه دستگاه‌های مرتبط و حوزه عمرانی مسئول اجرای مصوبات ستاد بحران هستند و کوچک‌ترین سهل‌انگاری در اجرای این مصوبات مبنای برخورد با دستگاه‌ها تلقی می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مدیریت برق مصرفی ادارات استان، گفت: از اول خرداد ساعت کار ادارات استان بوشهر برای کاهش مصرف برق مانند سال‌های قبل تغییر می‌کند و با توجه به اینکه اوج مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۸ اعلام شده است، تلاش می‌شود ساعت کار ادارات تا ساعت ۱۳ تعیین تا در زمان وارد شدن به اوج، تجهیزات برقی ادارات خاموش شود.

گراوند تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید ژنراتورهایشان را  آماده و به‌روز کنند تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

او با بیان اینکه اگر هنگام تعطیلی ادارات سامانه‌های سرمایشی آن خاموش نشود برق آن دستگاه قطع می‌شود، گفت: روش کاهش مصرف برق در کولر گازی تنظیم درجه آن‌ها بر اساس اعلام وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق است.

استاندار بوشهر، به اهمیت مشارکت مردم مدیریت مصرف برق پرداخت و بیان کرد: بر اساس برنامه وزارت نیرو، مشترکان خانگی و تجاری که مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار می‌دهد تشویق می‌کند و در این راستا برنامه لازم تدوین می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما