شناسهٔ خبر: 47067373 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عراقچی وارد وین شد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان، به منظور شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان، به منظور شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

عراقچی امشب با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام از ۱۷ فروردین در وین آغاز شده است. دستور کار این جلسات رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده بر علیه ایران یا به تعبیری چگونگی اجرای تعهدات طرف‌های مقابل بوده است.
 
معاون سیاسی وزارت امور خارجه پس از نشست پبشین کمیسیون مشترک برجام گفت: براساس توافقی که تاکنون صورت گرفته تحریم‌های موضوعی یا بخشی مانند بخش انرژی یا تحریم صنعت خودرو، بیمه و بنادر و ... باید برداشته شوند و توافق هم درباره آن وجود دارد.

وی همچنین گفت: در کنار آن برخی افراد، اشخاص و نهاد‌ها هستند که به طور خاص مورد تحریم واقع شدند و مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد. تا کنون موافقت شده که اکثریت این لیست از فهرست تحریم‌ها خارج شوند و دیگرانی هستند که نام آن‌ها به دلایل مختلف در این لیست قرار دارد و مذاکره ما برای این بخش از کار هنوز ادامه دارد.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما