شناسهٔ خبر: 47067145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

آصفری:

تحقق گفتگوهای منطقه‌ای خنثی‌کننده سیاست ایران هراسی خواهد بود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تحقق دیپلماسی و گفتگوهای منطقه ای می تواند خنثی کننده سیاست ایران هراسی غربی ها خصوصا آمریکایی ها باشد.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت تحقق دیپلماسی منطقه ای از سوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: افزایش تعامل دستگاه دیپلماسی کشورمان با همسایگان و کشورهای منطقه می تواند زمینه ساز افزایش سطح روابط در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: غربی ها علاقمند هستند روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگانش در حداقل ترین حالت ممکن باشد تا بتوانند ایران را در گوشه رینگ فشار حداکثری قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین تحقق دیپلماسی و گفتگوهای منطقه ای می تواند خنثی کننده سیاست ایران هراسی غربی ها خصوصا آمریکایی ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه داشتن اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی می تواند عامل موثری برای برقراری روابط میان دولت ها و ملت ها باشد و این مهم در حالیست که کشورهای اطرافمان دارای حداکثر این معیارها هستند و می توان سطح روابط با آنها را توسعه داد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد سفرهای اخیر مسئول وزارت امور خارجه به کشورهای منطقه دارای دستاورد خواهد بود و اقدامی مثبت ارزیابی می شود./

پایان پیام

نظر شما