شناسهٔ خبر: 47066605 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

وین دیزل اولین انتخاب سازندگان سریع و خشمگین برای نقش دومینیک تورتو نبود

Gamespot

صاحب‌خبر -

قبل از انتخاب وین دیزل برای نقش دام تورتو، بازیگر مطرح سریال Deadwood یعنی تیموتی اولیفنت قرار بود در فیلم سریع و خشمگین بازی کند.

در حال حاضر ۲۰ سال از انتشار اولین قسمت فیلم سریع و خشمگین می‌گذرد و در طول این سال‌ها، مخاطبان شخصیت محبوب دام تورتو را در مسابقات خیابانی و تعقیب و گریزهایش از دست نیروهای پلیس دنبال کرده‌اند. اما این فرنچایز پرطرفدار می‌توانست مسیر متفاوتی را تجربه کند زیرا وین دیزل اولین بازیگر انتخاب شده برای شخصیت دام نبود. تیموتی اولیفنت (Timothy Olyphant) قرار بود این نقش را بازی کند و اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، در حال حاضر او به‌عنوان سرپرست خانواده تورتو شناخته می‌شد.

پیش از این هم بارها درباره گذشته این مجموعه و نسخه‌های اولیه صحبت شده بود اما طبق اطلاعات جدیدی که توسط Entertainment Weekly منتشر شده، حقایق جالبی در رابطه با فیلم سریع و خشمگین به‌دست آمده است. در آن زمان، فیلم Fast and the Furious که Redline نامیده می‌شد، قرار بود در نیویورک جریان داشته باشد اما خیلی از برنامه‌ریزی‌ها دستخوش تغییرات شدند و داستان این عنوان در لس‌آنجلس اتفاق افتاد.

فیلم سریع و خشمگین فیلم سریع و خشمگین

نیل اچ. مورتیز به‌عنوان تهیه کننده فیلم درباره تیموتی اولیفنت و وین دیزل می‌گوید:

اگر تیموتی اولیفنت برای این نقش به ما چراغ سبز نشان می‌داد و قبول می‌کرد که در فیلم حضور داشته باشد، ما این کار را انجام می‌دادیم اما او موافقت نکرد و ما ‌به‌سراغ وین دیزل رفتیم. اولیفنت تصمیم گرفت در فیلم سریع و خشمگین حضور نداشته باشد و حالا با توجه به این موضوع، احتمالاً باید از او قدردانی کنیم. ما بدون نقش‌آفرینی دیزل چه کاری از دست‌مان برمی‌آمد؟ آیا اولیفنت می‌توانست آن شیمی قوی و تأثیرگذار را با پل واکر داشته باشد؟

او ادامه می‌دهد:

وقتی تیموتی اولیفنت از پروژه کنار گذاشته شد، من وین دیزل را به‌عنوان تنها گزینه مناسب برای این نقش انتخاب کردم. او را از فیلم کوتاه قبلی‌اش می‌شناختم و می‌دانستم که کاملاً برای کاراکتر دام تورتو ساخته شده است. بنابراین هرطور که بود، استودیو را متقاعد کردم و او به فیلم سریع و خشمگین اضافه شد.

شاید صحبت‌های وین دیزل هنگام پذیرفتن نقش دومینیک نیز برای‌تان جالب باشد. او درباره شرایط و حال و هوای آن زمان می‌گوید:

قبل از اینکه فیلمنامه را بخوانم، کارگردان فیلم سریع و خشمگین «راب کوهن» بخشی از یک سکانس را برایم توصیف کرد. او می‌گفت قرار است دوربین از مقابل چشمان من عبور کند و سپس قسمتی از داخل ماشین و موتور آن را به‌تصویر بکشد و در نهایت به تصادفی مرگبار منتهی شود. این دیوانگی محض بود! من رسماً قید فیلم را زده بودم.  پس از مدتی، فیلمنامه را خواندم اما هنوز تردید داشتم. تا اینکه با مرور مجدد داستان و صحبت با تیم نویسندگان فیلم، علاقه‌ام به این پروژه بیشتر و بیشتر شد و نقش دام تورتو را پذیرفتم.

حالا پس از ۲۰ سال، دام روزبه‌روز قوی‌تر از قبل می‌شود و احتمالاً در جدیدترین قسمت فیلم سریع و خشمگین، تحمل برخورد به هر اتوموبیل یا جسم سنگینی را خواهد داشت. Fast and the Furious 9 در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) اکران می‌شود و از همین حالا به یکی از مورد انتظارترین عناوین سال تبدیل شده است.

نظر شما