شناسهٔ خبر: 47066109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

از سوی شهرداری منطقه 20 و در لیالی قدر انجام شد

ارائه خدمات به زائران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 20 گفت : با توجه به اهمیت آماده سازی محوطه پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، با تشکیل ستاد هماهنگی لیالی قدر با حضور معاوتان و روسای ادارات تخصصی مرتبط تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران و همراهی بیش از 1400 نفر از مدیران ستادی و عوامل خدمات شهری، ترافیک، نواحی بسیج، یگان حفاظت، روابط عمومی برای خدمات رسانی در شب های قدر، گفت: 7 دستگاه تانکر، 7 دستگاه واترجت برای شستشوی معابر منتهی به حرم مطهر ، 7 دستگاه فان برای جمع آوری سریع زباله ها، 14 دستگاه خودروی شهربان و معبربان برای برقراری انضباط شهری در معابر اطراف برگزاری مراسم و 7 تیم تخصصی 137 برای انجام ماموریت های فوریتی احتمالی در آماده باش هستند.
افشار افزود : به منطور انجام فعالیت های نظارتی و ستادی نیز علاوه بر مدیران ادارات تخصصی و شهرداران و معاونین نواحی، 30 نفر از کارشناسان خبره نواحی برای رصد و حل مشکلات احتمالی در اطراف حرم مستقر هستند.
او با بیان اینکه به منظور مدیریت دقیق برگزاری مراسم لیالی قدر و با بهره گیری از تجربیات گذشته، محدوده مراسم به 7 منطقه پهنه بندی شده است، افزود: به منظور خدمات رسانی به شهروندان جانمائی مخازن 240 لیتری پسماند خشک و 1100 لیتری پسماند تر، تسطیح و آب پاشی مستمر ضلع جنوب حرم و پارکینگ های مربوطه و نصب 20 چشمه سرویس بهداشتی سیار در ضلع جنوبی پارکینگ حرم انجام شده است.
شهردار منطقه با اشاره به شن ریزی و مسیر سازی در خیابان ادیب کاشانی که به دلیل اجرای عملیات سنگ فرش دارای محدودیت هایی بود؛ رسیدگی مستمر و آماده سازی سرویس های بهداشتی در بوستان های زائر و دانش در ضلع شرق حرم، تعویض پرچم های اطراف حرم متناسب با مراسم و اطلاع رسانی گسترده و فضاسازی محیطی را از از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری برای برگزاری باشکوه لیالی قدر عنوان کرد.
او اظهار داشت : برای هدایت و کنترل ترافیک معابر پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پارکینگ های فرمانداری - خیابان آستانه؛ ضلع جنوبی حرم؛ جنب بوستان عطریاس؛ خیابان الله دادی و سیدالشهدا (ع) با ظرفیت بیش از 4000 خودرو در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آماده خدمت رسانی به زائران است.
او افزود : با همکاری پلیس راهور طرح های محدودیت و انسداد ترافیکی در ضلع جنوبی حرم با هدف تسهیل در عبور و مرور زائرین ایجاد شده است.
این گزارش حاکی است اطلاع رسانی لیالی پرفیض قدر با ثبت و ارسال تصاویر مربوطه در فضاهای مجازی و انتشار اخبار در رسانه های خبری و فضاهای مجازی از سوی اداره روابط عمومی این منطقه انجام شده است.

نظر شما