شناسهٔ خبر: 47065918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۲ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور اشتغالزا در ساوه ایجاد می‌شود

گروه استان‌ها ـ فرمانده سپاه ساوه گفت: ایجاد ۳۲ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور اشتغالزا در سطح شهرستان را برای امسال در دستور کار داریم.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساوه، سرهنگ حجت‌الله دستجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات فرصت انقلاب و فرصت نظام بوده که امروز در دستان ما مردم است و طبق جمله رهبر معظم انقلاب یکی از راه‌های قوی شدن کشور مشارکت مردم در انتخابات است، آنچه که بیش از توان دفاعی و قدرت دیپلماسی زمینه‌ساز اقتدار کشور بوده خود مردم، پرانگیزه بودن و هوشیاری آنهاست.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که دشمنان از طرق مختلف به دنبال این هستند که در رای و نظر مردم تاثیر بگذارند و افراد را نسبت به حضور در انتخابات دل‌سرد و ناامید کنند، بنابراین در جنگ شناختی که امروز بین ما و استکبار برقرار شده، فصل مشترک جنگ دل‌ها و ذهن‌های مردم ماست.

فرمانده سپاه ساوه تصریح کرد: این مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ما هستند که می‌توانند با غلبه بر این جریان شناختی و تحریفی که از سوی معاندین نظام انجام می‌شود آنها را کنار بگذارند و نسبت به دلسوزان انقلاب و فرمایش مقام معظم رهبری و امید به آینده مطلوب، سرنوشت خود را تعیین کنند.

دستجانی بیان کرد: از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست، آنها حرف خودشان را می‌زنند و به تبع دلسوزان انقلاب و کسانی که صاحب قلم هستند و در بین مردم جایگاه و نقشی دارند باید حضور خود را در جهاد کبیری که "نه" گفتن به استکبار است شروع کنند، امروز همه وظیفه دارند و خیمه نظام اسلامی امروز کشور ماست.

وی ادامه داد: امروز دشمن می‌داند که ایران چقدر در منطقه و بین‌الملل تاثیرگذار است و این نقش ایران به عنوان یک نقش محوری پذیرفته شده است، بنابراین آنها می‌خواهند که این نقش را از بین ببرند و امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابل مطامع مادی و تمام استکبار ایستاده و برگ برنده‌ای برای سایر کشورهاست.

فرمانده سپاه ساوه عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با استکبار مشوق سایر کشورهاست، آنهایی که اگر کمی ترس از استکبار داشتند و قدرت ظهور و بروز در دیپلماسی خود را نداشتند وقتی اراده و عظم جمهوری اسلامی ایران را می‌بینند و رصد می‌کنند در ایستادگی مقابل استکبار امیدوار می‌شوند که این برای استکبار بسیار سنگین است.

دستجانی افزود: امروز جبهه مقاومت به عنوان یکی از عرصه‌های مقابله با استکبار در تمام منطقه مقابل استکبار ایستاده که این مایه نگرانی استکبار است، هر چقدر که ایران قوی‌تر باشد نقشه‌های پلید و زیاده‌خواهی آنها برملا خواهد شد، بنابراین انتخابات به منزله فرصتی است برای اینکه ایرانی قوی و سربلند داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هر کسی به هر نیتی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران عِرق دارد از نوع مذهب، ملیت و از نوع اینکه منافع اقتصادی او حفظ شود از هر جهتی باید در انتخابات مشارکت کند و ان‌شاء الله مردم در روز سرنوشت‌ساز 28 خرداد مشت محکم دیگری بر تمام نقشه‌های استکبار خواهند زد و آنها  را بار دیگر از عملیاتی کردن سایر نقشه‌هایشان در منطقه ناامید خواهند کرد.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس ابتکار حضرت امام(ره) است که جمعه آخر ماه رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند و تمرکز بخشیدند به تمام تلاش‌های جبهه اسلام برای اینکه اعلام انزجار داشته باشند از رژیم غاصب و صهیونیستی که بدانند این منطقه از آن فلسطین است و باید به خود فلسطین و به دامن فلسطین برگردد.

دستجانی بیان کرد: دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است و مبارزه با رژیم صهیوتیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است، مقام معظم رهبری نوید دادند و ایمان داریم به این نوید که فلسطین آزاد خواهد شد و ان‌شاءالله نماز را در قدس شریف خواهیم خواند و به زودی تحقق خواهد یافت، نشانه‌ها و شواهد این موضوع هم با مشارکت سیاسی و انتخابات آنها نشان می‌دهد که این مهم درحال انجام است.

وی ادامه داد: این مخاطره‌آمیز بودن اسرائیل و کنش‌ها و کارهای تاکتیکی که در آب‌های سرزمینی و منطقه دارد انجام می‌دهد آنها را به اضمحلال نزدیک‌تر خواهد کرد و امروز با توجه به شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی که اجازه حضور فیزیکی را به مردم ندادند، مردم ما امسال پرشورتر و پرحرارت‌تر نسبت به بزرگداشت این روز بزرگ و تاریخی قدم خواهند برداشت و در فضای مجازی و سایر بسترها و همین طور در نماز جمعه حضور حماسی خواهند داشت و حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین را نشان خواهند داد و ان‌شاءالله امید داریم با دستان همین جبهه‌های مقاومتی که شکل گرفته سرزمین فلسطین به خودشان برگردد.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سپاه گفت: این نهاد هم به دستان مبارک حضرت آقا ایجاد شد، بعد از اینکه جهاد سازندگی ادغام  شد یک خلاء در کشور احساس کردند که بسیج سازندگی را فرصتی برای محرومیت‌زدایی دانستند و اینکه بتوانند مردم را سازماندهی کنند برای عمران و آبادانی و ایجاد عدالت و پیشرفت در کشور که خوشبختانه از همان روز تاسیس تاکنون شاهد خدمات گسترده این نهاد در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی بوده‌ایم.

دستجانی عنوان کرد: بسیج سازندگی متولی اصلی و میدان‌گاه سازماندهی و هدایت خیل میلیونی جوانان علاقمند به نقش‌آفرینی در محرومیت‌زدایی و پیشرفت کشور در قالب گروه‌های جهادی و مردمی است.

وی افزود: بسیج سازندگی به دنبال تحقق شعار عدالت و پیشرفت، امیدآفرینی و طراحی الگوهای عملی برای حرکت عمومی و مشارکت آحاد مردم است یعنی همان عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی و بسیج سازندگی به دنبال این است که از اوقات فراغت جوانان خود استفاده کند و با فراهم کردن عرصه خدمت یک میدان مشق مدیریت را برای جوانان داشته باشد تا بتوانند محرومیت‌های جامعه را از نزدیک لمس کنند و در کنار اینکه از نزدیک حضور پیدا می‌کنند در این عرصه‌ها یک کار تیمی و تشکیلاتی را تامین کنند.

فرمانده سپاه ساوه تصریح کرد: بسیج سازندگی به دنبال مشارکت عمومی و نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت است، امروز در بسیاری از عرصه‌های کوچک و خرد شاهد این هستیم که خود مردم توان ایجاد و فعالیت را ندارند اما با کمی حمایت از سوی سپاه و خیران و مشارکت مردم در صحنه می‌توانند کار ارزشمندی را انجام دهند، کارهای زمین‌مانده‌ای که شاید انگیزه‌ای برای انجامشان نیست با حضور بسیج سازندگی در صحنه انجام می‌شوند.

دستجانی بیان کرد: ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت‌پذیری در جوانان یکی از امکانات بسیج سازندگی است که با توجه به اینکه قشر جوانان در این حوزه و این عرصه فعال هستند، شانه‌های خود را دراختیار سازندگی کشور قرار می‌دهند و حضور آنها در صحنه‌های مختلف بیانگر این است که جوانان ما می‌توانند مسئولیت‌پذیر بار بیایند و وقتی که در عرصه‌ها حضور پیدا کردند خلاقیت‌ها و ابتکارات شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نکته‌ای که بسیج سازندگی به دنبال آن است اینکه با حضور جوانان در این عرصه‌ها به دنبال تقویت حس اعتماد به نفس و توانمندی است و همین طور با ایجاد دورهمی‌های معنوی و تلاش‌های معنوی به دنبال انگیزه‌های معنوی هستند تا جوانانی که در حوزه‌های سازندگی حضور دارند از بعد معنوی هم غافل نشوند.

فرمانده سپاه ساوه عنوان کرد: همین طور بحث تربیت نیروی انسانی ماهر و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی طرح‌ها با استفاده از نیروهای بسیجی در این نهاد دنبال می‌شود.

دستجانی افزود: در شهرستان ساوه هم بسیج سازندگی اهدافی را در 4 حوزه دنبال می‌کند که شامل اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه، پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و  گروه‌های جهادی می‌شود که در هر یک از حوزه‌ها اهدافی ترسیم شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی است، ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی هم از دیگر اهداف است و با توجه به ظرفیت عظیمی که در شهرستان ساوه وجود دارد می‌توان از این فرصت استفاده کرد برای اینکه کارگاه‌هایی ایجاد شود.

فرمانده سپاه ساوه بیان کرد: همین طور کمک به قطب کشاورزی شهرستان با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی انار و فرآورده‌های آن از دیگر اهداف است که بتوان سهمی را در ایجاد اشتغال داشته باشیم.

دستجانی ادامه داد: در بحث صندوق‌های قرض‌الحسنه که بیشتر با نگاه کمک به جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج ایجاد می‌شوند تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از خود مردم برای نقش‌آفرینی در سرنوشت آنها کمک بگیریم و ایجاد 32 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور اشتغالزا در سطح شهرستان را برای امسال در دستور کار داریم که ماحصل ایجاد صندوق‌ها بحث آموزش اعضای صندوق‌ها و توانمندسازی اعضای صندوق‌هاست تا بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم، همین طور کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدشده صندوق‌ها را ان‌شاءالله دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی هم تقریبا توانسته‌ایم با تفاهم‌نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی شهرستان ایجاد کردیم با دهیاران و بخشداران نسبت به بهسازی معابر و جدول‌گذاری و ساخت خانه‌های عالم و بهینه‌سازی قبور شهدا اقدام کنیم و همین طور با تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد و بنیاد مسکن خواهیم داشت ان‌شاءالله در خصوص ساخت مسکن برای خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان اقدام می‌شود که 40 واحد مسکونی را در این راستا هدف‌گذاری کرده‌ایم و با توجه به ظرفیت شهرستان ان‌شاءالله عملیاتی خواهد شد‌.

فرمانده سپاه ساوه افزود: یکی از پروژه‌های عمرانی که امروز حساسیت ویژه برای ما دارد بحث آب و کشاورزی بوده و به لحاظ اینکه شهرستان ما منطقه کم‌آبی است به همین سبب مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی یکی از رسالت‌های بسیج سازندگی است که ان‌شاالله بتوانیم هم در راستای آبرسانی به مناطق روستایی و محرومی که شاید انگیزه‌ای برای بخش خصوصی وجود ندارد یا دولت با سهم مشارکت هزینه‌های دولتی توان ایجاد آب شرب برای آنها را ندارد با مشارکت خیران نقش‌آفرینی کنیم.

دستجانی تصریح کرد: نکته مهم‌تر بحث گروه‌های جهادی در حوزه‌ عمومی و تخصصی و تقویت گفتمان جهادی با هدف حل مسائل مردم است که ما در دو حوزه محله‌محور و جغرافیامحور این بحث گروه‌های جهادی را دنبال می‌کنیم و توانسته‌ایم 110 گروه جهادی را در شهرستان سازماندهی و در سامانه اطلس ثبت کنیم.

وی بیان کرد: سامانه اطلس سامانه‌ای است که گروه‌های جهادی می‌توانند فعالیت خود را در آن ثبت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و همین طور بحث تعیین جغرافیای هدف در حوزه گروه‌های جهادی مد نظر است.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی هم در این نشست با اشاره به فعالیت سپاه گفت: امروز سپاه در تمام عرصه‌ها به عنوان نیروی کارآمد و بازوی ولایت در کنار مردم است، اما آنچه که امروز سپاه را متمایز از سایر نیروها کرده وجود نیروهایی است که با عقیده و معنویت بالا در کنار مردم هستند که اگر نباشد این عقیده و معنویت بالا قطعا موفقیت نخواهد بود.

وی افزود: نه تنها در ایران اسلامی بلکه در منطقه و جهان از سپاه به عنوان یک رشته الهی و شکست‌ناپذیر یاد می‌کنند که به واسطه همین معنویت است که حقیقتا دشمن را متحیر می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ساوه تصریح کرد: در بحث انتخابات باید سهم بیشتری داشته باشیم، امروز دشمن با تمام امکانات به ملت، نظام، کشور و مقدسات ما حمله می‌کند بنابراین باید بیشتر تلاش کنیم، حضور مردم در صحنه‌های گوناگون همواره سبب شکست دشمن بوده است که مصداق آن حضور مردم در تشییع شهید سلیمانی است.

محمدی بیان کرد: امروز چشم امید دشمن به انتخابات ایران است که در این سال‌ها تلاش کرده‌اند بنابراین انتخابات پیش رو انتخابات مهم و نقش رسانه در مشارکت مردم در انتخابات نقش مهمی است.

وی ادامه داد: امروز حقیقتا آمریکا نگران رژیم صهیونیستی است که انزجار مردم از رژیم منحوس صهیونیستی را در روز قدس خواهیم دید.

انتهای پیام/712/ش

نظر شما