شناسهٔ خبر: 47065682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

با وجود فروکش کردن سیل؛

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ۶۲۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به سیلاب گسترده ۳ روز گذشته، ۲۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محورهای روستایی استان فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: با توجه به مخاطرات جوّی ایجادشده بواسطه سیلاب ۳ روز گذشته، تعداد ۶۰ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه ریزی و  ۲۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محورهای روستایی فعالیت دارند.

جلال زاده افزود: بر اثر سیلاب اخیر تاکنون به ۶۲۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان و به تعداد ۳۳۵ ابنیه فنی خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: راه های ارتباطی روستاهای شهرستانهای بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، قاین، سرایان، فردوس، دیهوک، عشق آباد، طبس و خوسف در ۷۲ ساعت گذشته  درگیر سیلاب بودند که منجر به انسداد ۳۷ مسیر شد که با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه کلیه محورهای روستایی آسیب دیده از سیل اخیر بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه های مذکور هستند.

وی افزود: همچنین محور فرعی اسدیه- گزیک در شهرستان درمیان به علت تخریب پل ۲ دهانه ۶ متری، مسدود شده بود با تلاش راهداران ظرف مدت ۲۴ ساعت بازگشایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راه های فرعی و روستایی استان، از رانندگان و کاربران جادهای خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت ایمن و توجه به علایم هشداری نصب شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت کنند.

جلالزاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی های محترم با مرکز مدیریت راه های استان عنوان کرد و افزود: مشکلات بوجود آمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاهترین زمان ممکن رفع شده است.

نظر شما