شناسهٔ خبر: 47063486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشت گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی شهرستان هیرمند

حدود ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هیرمند بصورت پایلوت به زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند گفت: یکی از اهداف طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان افزایش بهره وری آب و تولید محصول در واحد سطح و تغییر الگوی کشت و جایگزین کشت گیاهان پر بازده و اقتصادی به آب کمتری نیاز دارند است.

او افزود: برای اولین بار در فصل پائیز با جاری شدن آب از طریق خطوط لوله در منطقه حدود ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هیرمند بصورت پایلوت به زیر کشت گیاهان دارویی از جمله زیره، زنیان، بابونه، سیاه دانه، رازیانه و سیر و پیاز رفته است که از رشد و عملکرد مناسبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند بیان داشت: گیاهان دارویی از نظر اقتصادی از ارزش بالایی برخوردار هستند و از نظر آبی نسبت به دیگر محصولات مانند گندم و جو آب کمتری میخواهد و ارزش اقتصادی بالایی دارد و در یک هکتار زمین حدود ۱۰۰ میلیون تومان سود خالص عاید کشاورزان می‌شود.

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی در سلامت جامعه و اشتغال پایدار و هم در صادرات غیر نفتی در کشور نقش اساسی دارند و در نظر داریم تا در برنامه پنج سال اول طرح انتقال آب از طریق لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان میانگین ۷۰۰ تن گیاه دارویی در این منطقه تولید داشته باشیم که به اقتصاد و معیشت کشاورزان منطقه کمک خوبی خواهد کرد.

جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند گفت: علاوه بر کشت گیاهان دارویی حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به کشت عدس، پیاز و سیر بصورت بذری و نشایی و همچنین گندم رفته که از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: توصیه ما به کشاورزان منطقه این هست که با توجه به سرمایه گذاری بسیار خوبی که در طرح انتقال آب از طریق لوله به اراضی کشاورزی شده است در تغییر الگوی کشت و کشت‌های اقتصادی و پر بازده که در اقتصاد و معیشت خانواده و سلامت جامعه مفید هستند با مدیریت‌های جهاد کشاورزی منطقه همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/گ

نظر شما