شناسهٔ خبر: 47062638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روز قدس یک روز سرنوشت ساز است

معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جهانی قدس یک روز سرنوشت ساز است و حضور میلیونی ملت‌های اسلامی باعث تقویت روحیه ملت فلسطین می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای محمد مصطفی جهیر معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در نشست ”آزادی قدس نزدیک است“ روز جهانی قدس را یک روز استثنایی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین خواند و با درود بر روح پر فتوح امام (ره) با عنوان صاحب روز قدس گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مسأله فلسطین به دلیل شرایط منطقه و وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی به حاشیه رانده شده بود، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل (ره) برای تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس مسأله فلسطین بار دیگر در مدار توجه جهانیان قرار گرفت.

وی افزود: نام گذاری روز جهانی قدس باعث شد همه ملت‌های اسلامی و حتی بسیاری از ملت‌های غیر اسلامی که به مسأله فلسطین بعنوان یک مسأله انسانی نگاه می‌کنند این روز را گرامی می‌دارند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به روز جهانی قدس حساسیت از خود نشان می‌دهد و هر ساله در آستانه روز قدس با بحران سازی و حمله به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سعی می‌کند این روز را تحت الشعاع قرار دهد.

معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روز جهانی قدس یک روز سرنوشت ساز است ادامه داد: حضور میلیونی ملت‌های اسلامی در عرصه‌های میدانی و در راهپیمایی روز قدس (متأسفانه امسال به علت بیماری کرونا انجام نمی‌گیرد) به ملت ما کمک شایانی کرده و روحیه شان را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که در این دنیا کسانی هستند که همواره و تحت هر شرایطی از حقوق ملت مستضعف فلسطین دفاع می‌کند.

وی در پایان از کمک‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در طول این سالیان نسبت به مسأله فلسطین سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد: سال آینده همه ما این روز را در قدس آزاد شده جشن بگیریم.

نظر شما