شناسهٔ خبر: 47062011 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به منظور شرکت در طرح ملی صورت گرفت؛

معرفی ۳ روستای برتر قرآنی استان کرمان

علیزاده گفت: برای شرکت در طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران، ۳ روستای برتر قرآنی استان کرمان معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضاعلیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران، ۳ روستای برتر قرآنی استان کرمان معرفی شدند، گفت: با رای هیئت انتخاب روستا‌های برتر قرآنی در استان، روستای دریجان از شهرستان بم با ۱۲۵.۵ امتیاز، روستای ده زیار کرمان با ۱۲۴ امتیاز و روستای شاهرخ آباد کرمان با ۸۶.۵ امتیاز اول تا سوم شدند.

او ادامه داد: هیئت انتخاب روستا‌های برتر قرآنی استان با برگزاری جلساتی، از بین روستا‌هایی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده، همچنین براساس شاخص‌های تعیین شده و امتیاز‌هایی که کسب کرده بودند، روستا‌های برگزیده را انتخاب  کردند.

علیزاده با اشاره به اینکه روستا‌های برتر استان کرمان به دبیرخانه انتخاب روستای برتر قرآنی ایران معرفی و با روستا‌های برتر کشوری رقابت می‌کنند،  افزود: این طرح ملی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می‌شود.

او با اشاره به معیار‌های روستای قرآنی تصریح کرد: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام و اولویت با روستا‌هایی بوده است که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شاخص‌های انتخاب روستا‌های برتر قرآنی کشور و استان در این طرح ملی، شامل فعال بودن در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن، مؤسسه‌ها و مراکز قرآنی، نشست‌های خانگی و هیئت‌های قرآنی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی قرآن‏، قرآن آموزان، حافظان، قاریان، مربیان، خادمان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی، کرسی‌های پژوهشی، آثار علمی و آموزشی قرآنی، محافل تلاوت قرآن‏، محصولات قرآنی، برگزیدگان قرآنی در مسابقات و جشنواره‌های شهرستانی، استانی و ملی، گروه‌های فعال تواشیح، همخوانی و سرود قرآنی، موقوفه‌های قرآنی، مساجد مجری طرح ملی تلاوت نور و اثربخشی فعالیت‌های قرآنی است.

طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی مربوطه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ م 

نظر شما