شناسهٔ خبر: 47061077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در بستر فضای مجازی؛

کارگاه تحلیل سیاسی "انتخابات ۱۴۰۰" در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد

به همت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کارگاه تحلیل سیاسی "انتخابات ۱۴۰۰" با حضور دکتر ابراهیم متقی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا اردبیل، دکتر ابراهیم متقی، در این برنامه با بیان سخنانی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در تمامی انتخابات شاهد حضور تفکراتی هستیم که به صورت چرخشی در رأس دولت  قرار می‌گیرند و در انتخابات پیش رو هم شاهد این گفتمان چرخشی خواهیم بود.

وی افزود: جریانات مختلف سیاسی با هدف راضی نگه داشتن مردم  با وضعیت فعلی و همچنین با هدف افزایش مشارکت پا به عرصه انتخابات می‌گذارند؛ البته افزایش مشارکت با تک قطبی سازی اتفاق نخواهد افتاد بلکه ایجاد رقابت باعث شور انتخاباتی و حضور بیشتر مردم در پای صندوق های رای خواهد بود.

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: کاندیداهای احتمالی باید با برنامه و وعده‌های قابل اجرا پا به عرصه انتخابات بگذراند؛ مسئولان باید سه عامل رضایت‌مندی، اعتماد و امیدآفرینی را در جامعه ایجاد کنند.

دکتر متقی بیان کرد: این انتخابات را نمی‌شود با هیچ انتخاباتی مقایسه کرد، چون تفاوت در میزان مشارکت است که باید مردم و مسئولان این موضوع رو در اولویت قرار دهند؛ مردم باید این موضوع را درک کنند که حضور در انتخابات تکلیف نیست بلکه حقی هست که باید توسط تک تک مردم جامعه ادا شود.

وی همچنین در در مورد سوالاتی که مبنی بر کاندیداهای احتمالی بود نیز پاسخ داد.

نظر شما