شناسهٔ خبر: 47058129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید حاج «جواد شاه‌بلی‌اردکانی»:

در حراست از خط «ولایت فقیه» که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنید

شهید «جواد شاه‌بلی‌اردکانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنید و با حضور دائم خویش در صحنه به ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «جواد شاه‌بلی‌اردکانی» فرزند علی بمان، در تاریخ پنجم خرداد 1341 هجری شمسی درخانواده‌ای مذهبی در محلۀ صدرآباد شهرستان اردکان دیده به جهان گشود.

پدر و مادر متدین و ولایی، پس از انتخاب نام فرزند امام هشتم، جواد، برای او با تمام توان در تربیتش کوشیدند. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس صدرآباد با موفقیت به پایان رسانید. سپس جهت ادامه تحصیل در هنرستان فنی شهید مطهری اردکان در رشتۀ برق مشغول به تحصیل شد و با رتبۀ ممتاز از هنرستان فارغ التحصیل شد.

دوران هنرجویی او در هنرستان مصادف بود با انقلاب اسلامی ایران. او مانند دیگر جوانان شهر و میهن اسلامیش در فعالیت‌های انقلابی، مانند شرکت در راهپیمایی و مراسم ضد رژیم پهلوی و شعار نویسی، شرکتی فعال داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه یزد پذیرفته شد و رسماً حراست از انقلاب و دست آورد‌های آن را آغاز کرد.

با شروع جنگ تحمیلی و با فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، مبنی بر حضور در جبهه‌ها و دفع دشمن متجاوز، چون دیگر مشتاقان جبهه و شهادت، سنگر سخت و جهاد در راه اسلام را بر آغوش گرم خانواده و بستر نرم ترجیح داد.

سنگرنشینی عشق و ایثارش، مهر تاییدی بر ولایت‌پذیری او شد

سنگرنشینی عشق و ایثارش و هم نشینی با قدسیان و افلاکیانش، مهر تاییدی بر ولایت‌پذیری او شد. چندین بار مجروح شد؛ اما به محض بهبودی نسبی، باز به جبهه‌ها باز می‌گشت. قرار و آرام او زمانی بود که در جمع رزمندگان باشد. اطاعت از والدین و کسب رضایت آن‌ها شرط اول زندگیش بود. در بین فامیل و دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

شهید شاه‌بلی در حالی که مجروح بود و به علت اصابت ترکش به قسمت لگن به شدت رنج می‌برد، توفیق الهی یارش شد و به اتفاق والدین به سفر حج مشرف شد.

در طول دفاع مقدس، حتی خانواده وی از مسؤلیّت‌هایش مطلع نبودند

از خصوصیات بارز اخلاقی او، اخلاص و دوری از ریا و تظاهر بود. زمان اعزام به جبهه از اینکه در بین جمعیت و بدرقه کنندگان باشد به شدت اکراه داشت. در طول دفاع مقدس، حتی خانواده وی از داشتن مسؤلیت‌های مختلف او مطلع نبودند. هیچ‌گاه در جمع دوستان و خانواده‌‌اش از مسئولیت‌های در جبهه خود حرفی نزد. مسؤلیتش به عنوان فرماندهی توپخانه تیپ‌ الغدیر هم قبل از شهادت او برملا نشده بود و کسی از جایگاهش خبر نداشت.

این سردار مخلص و رشید اسلام سرانجام پس از شرکت در عملیات‌های مختلف و چندین مرتبه مجروح شدن، در تاریخ  22 اسفند 1363 در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به شهادت رسید. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دستان و دوش مردم شهید پرور اردکان، دربهشت شهدا درکنار همرزمان به خون خفته اش به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»

حمد خدای بزرگ را که خلقت انسان از لطف اوست و درود و تحیات انبیاء و اولیاء الهی و ائمه طاهرین (ع)

درود و سلام بر خمینی روح خدا وقلب تپنده ملت مستضعف جهان و درود به روان پاک شهدا از هابیل تا کربلای ایران که خالصانه جان خود را برای رضای خالق در راه هدف فدا کردند و با شناخت و آگاهی در این راه گام نهادند و به پاس احترام خون این عزیزان خداوند بر ما منت نهاد و طریق فضیلت و تقوی را به ما شناساند.

من جواد شابلی اکنون که توفیق هجرت را یافتم و موفق شدم با لباس پاسداری در جبهه حاضرشوم و پاسدار حرمت خون شهیدان خدای بزرگ این نعمت را بر من ارزانی داشت. شاید کفایت و لیاقت شهادت را نصیبم سازد و بتوانم پس از عمری تباهی و گناه و معصیت با نثار خون خویش و آبیاری درخت اسلام با شهادت خود به اسلام خدمتی کرده باشم و به لقاء الله برسم.

از افتخاراتم این بود که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنم

از افتخاراتم این بود که در ارگانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنم و انشاء‌الله با نثار خون خویش به این اسم و این ارگان خدمتی کرده باشم. از ملت عزیز و شرافتمند ایران درخواست می‌کنم که جبهه‌ها را همیشه با اعزام نیرو‌های معتقد به اسلام و انقلاب پر نگهدارند و امام امت را یار و پشتیبان باشند.

در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنند و با حضور دائم خویش در صحنه به ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهند که این دیوسیرتان از هر فرصتی علیه انقلاب استفاده خواهند کرد.

از پدر و مادر خویش که در پرورش و تربیت من متحمل رنج فراوان شدند و متاسفانه در عمر کوتاه خود توفیق جبران ذره‌ای از زحمت‌هایی که برایم کشیدند را نداشتم طلب عفو می‌کنم. برادران و خواهران گرامی، کوتاهی و گناهان مرا با دیده عفو بنگرید و مرا ببخشید تا انشاء الله خدا نیز از من راضی باشد.

بار پروردگارا امام امت را تا انقلاب مهدی نگهدار. دولتمردان و خدمتگزاران به اسلام را موفق و موید بدار. بر اتحاد و اتفاق مسلمانان در سراسر دنیا بی‌افزای. حکام مرتجع منطقه را با دست پر قدرت مسلمان‌ها سرنگون دار و امت اسلام را در پیشبرد اهداف عالیه قرآن موفق دار.

والسلام علی عبادالله الصالحین»

انتهای پیام/

نظر شما