شناسهٔ خبر: 47058108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین احیای سومین شب از لیالی پرفیض قدر در آذربایجان‌غربی برگزار شد

ارومیه- ایرنا- آیین معنوی سومین و آخرین شب از لیالی پرفیض قدر با رعایت شرایط مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی نظیر سراسر کشور در بسیاری از مساجد آذربایجان‌غربی به صورت حضوری، از طریق صدا و سیما یا به صورت آنلاین برگزار شد و نوای "بک یا الله" به اوج آسمان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بسیاری از مردم آذربایجان‌غربی چهارشنبه‌ شب همزمان با سراسر کشور با حضور در مساجد، آداب احیا را به جا آوردند و با سردادن نوای «الهی العفو» شب سوم لیالی پرفیض قدر امسال را به سحر پیوند زدند.

مراسم ویژه سومین شب قدر در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسؤولان شهرستان‌ها و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مساجد، پروتکل‌های اعلامی‌از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کامل رعایت می‌شد و استفاده از وسایل شخصی از جمله جانماز و کتب ادعیه نیز مورد تاکید قرار می‌گرفت.

همچنین در بسیاری از مساجد آذربایجان‌غربی، آیین پرفیض سومین شب از لیالی پرفیض قدر با استفاده از فضای محوطه بیرونی مساجد یا استفاده از حیاط مدارس نزدیک برگزار شد.

سخنرانان، علما و روحانیون درسومین از لیالی پرفیض قدر به بیان جایگاه این شب در تعیین سرنوشت انسان پرداختند و ضمن بیان مصائب حضرت علی (ع) و خاندان عصمت و طهارت، بر لزوم پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) در راستای قرب بیشتر به پروردگار تاکید کردند.

همچنین به علت قرار گرفتن در سومین شب شهادت حضرت علی (ع)، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، به نوحه سرایی پرداخته و حاضران نیز سوگواری کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، ادعیه وارد شده برای قرائت در شب قدر و زیارت عاشورا در کنار قرآن به سر گرفتن و طلب عافیت از درگاه احدیت از دیگر بخش های آیین سومین شب از لیالی قدر نظیر دیگر نقاط کشور در آذربایجان غربی بود.

آیین های مشابهی نیز در محوطه باز بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان آذربایجان غربی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می‌شوند.

شب بیست و سوم، طبق روایات وارده از ائمه معصومین (ع) احتمال بیشتری دارد که شب قدر باشد.

نظر شما