شناسهٔ خبر: 47058050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اروپا:

شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، غیرقانونی است

سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در اراضی خصوصی فلسطینیان، درباره تحولات منطقه شیخ جراح ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها را محکوم کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: «ما ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد می‌کنیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند».

استانو با اشاره به حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به روستای «شیخ جراح» و اخراج فلسطینیان از منازلشان، تصریح کرد: «افزایش تخریب منازل در سرزمین‌های اشغالی و تحولات در محله شیخ جراح باعث نگرانی است».

به نوشته وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: «مقامات اسرائیلی اخیراً از ساخت ۵۴۰ واحد مسکونی جدید در "هار هما" خبر دادند. اجرای این برنامه‌ها و همچنین طرح‌های گیوعات هاماتوس، قدس شرقی را از بیت لحم جدا کرده و مذاکرات آینده برای دستیابی به راهکار دو دولتی را به شدت تضعیف می‌کند».

استانو همچنین افزود: «اتحادیه اروپا موضع خود را مبنی بر اینکه که همه شهرک‌ها در خاک فلسطین اشغالی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند، تکرار می‌کند و هیچ تغییری در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ ، از جمله در بیت‌المقدس، به غیر از موارد مورد توافق هر دو طرف را به رسمیت نمی‌شناسد. اتحادیه اروپا درخواست خود از اسرائیل برای متوقف ساختن شهرک‌سازی و لغو این تصمیمات اخیر را به صورت اضطراری تجدید می‌کند».

سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «افزایش اخراج [فلسطینی‌ها از منازلشان] و تخریب [خانه‌های فلسطینیان] در سرزمین‌های اشغالی، به ویژه اوضاع در شیخ جراح و سلوان، در قدس شرقی و تخریب احتمالی منازل در روستای الولجه نیز نگران کننده است».

در پایان این بیانیه آمده است: «چنین اقدامات یک جانبه‌ای طبق قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است و فقط به تنش‌ها در میدان دامن می‌زند. مقامات اسرائیلی باید این فعالیت‌ها را متوقف کرده و مجوز کافی برای ساخت و ساز قانونی و توسعه جوامع فلسطینی را ارائه دهند».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست شهرک سازی را در سرزمین‌های فلسطینی متوقف کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما