شناسهٔ خبر: 47058043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عافیت؛ بهترین دعایی که همه خواسته ها را در خود دارد

استاد حوزه علمیه کرمان با استفاده از روایات، درخواست عافیت از خداوند را بهترین و مهمترین دعا دانست زیرا همه دعاها در آن هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، بامداد پنجشنبه(16 اردیبهشت) در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی(ره) دستورات وارده برای این شب و نیز روایات را حاکی از احتمال قوی واقع شدن شب قدر در همین شب دانست.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان توصیه به خواندن سوره های عنکبوت و روم در این شب و از طرفی ارتباط میان محتوای این سوره ها و بهشت رفتن، فتنه، ایمان و عمل صالح و اذیت شدن در راه خدا و...را شاهد دیگری دانست و افزود: خواندن سوره دخان که معروف به سوره حضرت زهرا است نیز برای این شب است.

 

 

وی توصیه به دو غسل در این شب بر خلاف دو شب قبلی را نشانه اهمیت بیدار ماندن و نشاط در این شب عنوان و بیان کرد: شخصی از رسول خدا پرسید اگر این شب(23 رمضان) را درک کردم، از خداوند چه بخواهم؟ حضرت فرمود چیزی که همه خواسته ها در آن جمع باشد و آن عافیت است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه سلامتی بدن، امنیت، عزت در دنیا، عدم ابتلا به فقر اقتصادی، سلامت در دین و... را مصادیقی از عافیت عنوان و بیان کرد: عافیت در بدن یعنی مریضی نداشته باشیم و کرونا برود و مدافعین سلامت نفس راحت و دانشمندان واکسن قوی تولید کنند که در دنیا به ما اعتبار می دهد.

 

 

وی با بیان اینکه امنیت یعنی ناامنی نباشد، تروریست ها سرکوب  شوند و اشرار جرأت سر بلند کردن نداشته باشند و آمریکا غلطی نتواند بکند و اسراییل مرزهای ما را تهدید نکند؛ اظهار کرد: عزت ما با مقاومت است لذا باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم و بتوانیم جلوی سرکشان دنیا بایستیم که جرأت نکنند به ما بی احترامی کنند.

 

 

استاد حوزه علمیه کرمان درباره عافیت اقتصادی هم توضیح داد: یعنی به فقر مبطلا نشوم؛ فقر از بی برنامگی، بی تدبیری، نگاه به دست دشمن داشتن و... است نه با نشستن به انتظار رفع تحریم؛ تولید داخلی را حمایت نکردن و آسیب دیدگان کرونا را بیخیال شدن؛ روزی کار و زحمت و برنامه ریزی می خواهد.

 

 

وی با اشاره به عافیت امنیتی؛ نقش مدافعان حریم و حرم در داخل و خارج را مورد توجه قرار داد و گفت: سپاه پرافتخار بدون مرز قدس که مرزهای انقلاب اسلامی را در جهان پاسداری می کند، اثر فرمانده بزرگ این سپاه را دیدید و زحماتی که او کشید و این مردِ پیرو حضرت امیر از جان مایه گذاشت و شر داعش را کند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به سلامت در دین و بیان این نکته که مدافعان مرزهای فرهنگی و حوزه های علمیه و دانشگاه و رسانه و نهادهای فرهنگی و... برای امر دین مردم کار می کنند؛ تصریح کرد: فضای مجازی پر از بمباران شبهه است و مدافعانی به این شبهه ها پاسخ می دهد.

 

 

وی شروع فتنه ها را از بدعت ها و قانون شکنی دانست و ادامه داد: اگر حق به طور خالص ارائه شود، کسی در پذیرش آن شک نمی کند و باطل هم اگر خالص ارائه شود کسی در رد آن شک نمی کند اما الان همه چیز به هم مخلوط شده و اینجا گیج کننده است.

 

 

 

استاد حوزه علمیه کرمان افزود: بصیرت یعنی تشخیص بدهی شرکت در انتخابات جواب بی تدبیری ها، کوتاهی ها، دزدی ها و اختلاس ها است؛ نه اینکه شرکت نکنی؛ شرکت نکردن در انتخابات دشمن را امیدوار می کند که تحریم او اثر کرده است.

 

 

وی اظهار کرد: کار مهمی که می تواند تحریم را بی اثر و دشمن را ناامید و خط نفوذ را کور کند؛ شرکت حداکثری در انتخابات است زیرا جبران همه این مشکلات با انتخاب شایسته ترین است.

 

پایان پیام/80

نظر شما