شناسهٔ خبر: 47057934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مرکل:

خروج نیروهای خارجی از لیبی نشانه مهمی است

صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکیه بر خروج نظامیان بیگانه از خاک لیبی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شامگاه چهارشنبه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که خروج نیروهای خارجی از لیبی نشانه مهمی خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت، مرکل و اردوغان در یک نشست مجازی توافق کردند که از دولت موقت «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر لیبی در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و آماده شدن لیبی برای انتخابات تا پایان سال حمایت کنند.

این مقام دولت آلمان افزود: «مرکل تاکید کرد که آغاز زود هنگام عقب نشینی نیروها و مزدوران خارجی  از لیبی نشانه مهمی خواهد بود.»

وزیر خارجه ترکیه دوشنبه هفته جاری در سفر به لیبی گفت که آنکارا به حمایت خود از دولت وحدت ملی و شورای ریاستی این کشور ادامه می‌دهد. 

 به گزارش رویترز، مرکل و اردوغان همچنین در مورد تلاش‌های بین المللی برای مهار بیماری همه گیرکرونا و همچنین موضوعات منطقه‌ای مانند جنگ داخلی در سوریه وگفت‌وگوها در مورد مسئله قبرس رایزنی کردند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور ترکیه تاکید کردند که دسترسی کافی برای کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند در سوریه باید حفظ شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما