شناسهٔ خبر: 47057885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

دشمن درصدد ضربه زدن به اسلامیت و رهبریت نظام است

رشت- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دشمن همواره درصدد ضربه زدن به اسلامیت و رهبریت نظام است گفت: دشمنان قصد دارند که بین نظام و مردم فاصله اندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با بیان اینکه انسان باید در شب قدر درخواست رشد و توسعه معنوی خود را داشته باشد، اظهار کرد: انسان باید در شب قدر وسعت دید خود را افزایش دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دعا باید روزی انسان شود، تصریح کرد: دعا سلاح انبیا و مؤمنین و برترین عبادت است که بیشتر از نیزه‌ها اثرگذاری دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) مهم‌تر از دعا برای رزق مادی را دعا برای افزایش روزی معنوی دانست و افزود: انسان باید دعا کند که آراسته به ویژگی‌های معنوی همچون عبادت، دستگیری از بندگان خدا و مجاهدت شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به انواع دعا، اضافه کرد: دعای استعدادی یعنی آنکه انسان طوری خود را تربیت کند که علاوه بر زبان، تمام وجود او دعا کند و چنین دعایی دردها را تسکین می‌دهد و با آفت‌ها مقابله می‌کند و قدرت تغییر قضا را نیز دارد.

وی با بیان اینکه رحمت الهی توسط دعا کردن بر انسان نازل می‌شود، عنوان کرد: انسان باید متوجه باشد که چگونه خدا را صدا می‌زند زیرا شناخت خدا در چگونگی و استجابت دعا تأثیرگذار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عمل انسان و کسب حلال در استجابت دعا اثرگذار است و گناه و ظلم به دیگران از موانع استجابت برشمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه حق مداری، سازش ناپذیری، صداقت در سیاست و عدالت خواهی از مهمترین مؤلفه‌های حکومت اسلامی است، گفت: همه ارکان نظام اسلامی باید توجه جدی به مردم که ولی نعمت هستند، داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به نامه امام علی (ع) به کارگزارانش، بیان کرد: محبت و احترام به مردم از پایه‌های نظام اسلامی است و واژه ولایت به معنای سرپرستی توأم با محبت است لذا طبق توصیه امیرالمومنین، کارگزاران باید با دل و جان مردم را دوست بدارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: احترام اصلی است که باید در تمام سطوح اعم از مردم و مسئولین وجود داشته باشد و جلب رضایت مردم باید مورد توجه مسئولین نظام اسلامی باشند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه اگر شرایط حداقلی برای مردم فراهم باشد و به دلیل بی تدبیری دچار فشار اقتصادی نشوند، راضی می‌شوند، گفت: صداقت با مردم یعنی آنکه مسئولین در هر رده‌ای با مردم صادق باشند و این اصل در ایجاد شخصیت کاریزماتیک مسئولین مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین در نظام اسلامی باید از امتیازخواهی و خود اختصاصی پرهیز کنند، بیان کرد: مسئولین باید با مردم مشورت کنند و خدمتگزار آنها باشند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انسان باید در انجام کار خوب عجله کند تا فرصت‌ها از دست نرود، اظهار کرد: مسئولین نباید کاری را تنها برای یک شخص انجام دهند و اگر امری غیرقانونی است پس برای همه ممنوع است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه حضور حداکثری مردم، ضریب امنیت جامعه اسلامی را افزایش می‌دهد و این نگاه امام و رهبری است، گفت: امروزه در نظام بین الملل و در مردم سالاری دینی حضور حداکثری مردم مهم است.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانجات گیلانی و آمار بیکاران استان خاطرنشان کرد: بخش قضائی، اجرایی و نظارتی باید این موضوع را ریشه یابی کنند و به دنبال راه‌هایی باشند که زمینه ساز حضور پررنگ مردم در عرصه‌ها باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن همواره درصدد ضربه زدن به اسلامیت و رهبریت نظام است و می‌خواهد بین نظام و مردم فاصله اندازد ادامه داد: کجای دنیا رهبری وجود دارد که اینگونه ساده زیست باشد و فرزندان و خانواده‌اش اینگونه پاک زندگی کنند.

نظر شما