شناسهٔ خبر: 47057787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتابت آیات قرآن کریم / هنر خوشنویسی باید بیش از پیش در تبریز جدی گرفته شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم جدی گرفتن بیش از پیش هنر خوشنویسی در تبریز تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی در همایش کتابت آیات الهی که همزمان با شب قدر در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سبقه تبریز در حوزه‌ هنر خوشنویسی و ظهور و حضور هنرمندان شاخص این هنر در این منطقه همچنین با توجه به اینکه تبریز خاستگاه و وطن خط نستعلیق است، باید بیش از پیش به این هنر فاخر و اصیل توجه شود.

وی گفت: امیدواریم هم با همت مسوولان فرهنگی استان و همراهی و حضور هنرمندان، هنر اسلامی خوشنویسی بیش از پیش رونق و توسعه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حضور جوانان و ترغیب و تشویق هنرمندان جوان این حوزه را در تعالی و بالندگی بیش از پیش هنر خوشنویسی حائز اهمیت عنوان کرد.

وی همچنین کتابت آیات قرآن کریم را یکی از فعالیت‌های ارزشمند هنرمندان خوشنویس در دوره‌های پیش عنوان کرد و گفت: هنرمندان بزرگ عرصه‌ خوشنویسی اهتمام چشمگیری برای کتابت آیات این  کتاب عظیم داشتند و امیدواریم جوانان فعال در عرصه هنر خوشنویسی  نیز این سنت حسنه را بسط و گسترش دهند.

ناظمی تاکید کرد: وقتی جریانی قوی و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هنری  اتفاق می‌افتد و هنرمندان جوان برایشان فضا فراهم می‌شود این امر به تعالی هنر و فرهنگ منجر می‌گردد.

گفتنی است در این مراسم هنرمندان و اساتید خوشنویسی به کتابت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما