شناسهٔ خبر: 47057568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اقتدای «بن سلمان» به اجدادش برای خیانت به فلسطین/ خوش‌خدمتی آل سعود از دیروز تا امروز

استراتژی خصومت عربستان با فلسطین به سال های دور برمی گردد، زمانی که عبدالعزیز برای کسب حجاز با بریتانیا به توافق رسید، تنها تفاوت بن سلمان با اجداد خود در شتاب زدگی و علنی کردن مسایل است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: شعار «نیل تا فرات» به گوش همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان آشناست. رژیم صهیونیستی برای تحقق این شعار از هیچ  اقدامی فروگذار نبوده است، اگر در جنگ موفق به تحقق این هدف نشد، به عادی سازی روابط  با برخی کشورهای عربی روی آورد.

 

برخی از کشورهای عربی در این مسیر به رژیم صهیونیستی کمک کردند تا این رژیم را به هدف شان نزدیک کنند. دولتمردان این کشورها که داعیه دار حمایت از فلسطین هستند، در کنار اشغالگران صهیونیست قرار گرفتند. عربستان یکی از کشورهایی است که پشت برنامه عادی سازی روابط وجود داشت و کشورهای دیگر را برای اجرای این برنامه ترغیب کرد.

 

این درحالی است که رسانه های عربستان امروز در دوره سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهدش به انتشار ادعاهای متعدد اقدام کردند که ریاض از زمان عبدالعزیز، بنیانگذار حکومت پادشاهی عربستان به حمایت از مسئله فلسطین افتخار می کرد.

 

با این وجود تاریخ مملو از شواهد و مدارکی است که خیانت آل سعود به فلسطین و ملت آن را ثابت می کند. اگر ریاض مواضع کلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینی ها به راه انداخته بود. اما کارهای ریاض در عرصه عملی آرمان فلسطین را از بین برد و تیغ دشمن را تقویت کرد.

 

استراتژی خصومت عربستان با فلسطین حاکی از آن است که محمد بن سلمان با اجداد خود در هیچ چیز تفاوت ندارد مگر در سیاست شتاب زدگی و علنی کردن. درحالی که سایر حکام آل سعود با کتمان و پنهان کاری کار خود می کردند.

 

اسناد تاریخی در کتابخانه بریتانیا به وضوح خیانت ریاض در حق فلسطین را تایید می کنند، همانگونه که این اسناد از نقش بریتانیا در حمایت از عبدالعزیز پرده برمی دارد. زمانی که شریف حسین بن علی، پادشاه حجاز، درخواست بریتانیا مربوط به بعد از توافقنامه سایکس – پیکو و تقسیم کشورهای عرب را نپذیرفت و با بیانیه بالفور مخالفت کرد. ابن سعود آن را پذیرفت و فرزندان و نوادگانش از آن استقبال کردند.

 

این اسناد فاش کردند که پذیرفتن بیانیه بالفور به عنوان میهنی برای یهودیان جوازی برای عبدالعزیز بن سعود، حاکم نجد بود تا بر حجاز سیطره یابد و دولت سعودی را تاسیس کند.

 

اسناد نقش توطئه آمیز خاندان آل سعود در سال 1936 میلادی برای سرکوب انقلاب فلسطین را اثبات می کند. این اقدام آل سعود زمینه ساز اشغال فلسطین و نکبت فلسطین در سال 1948 میلادی بود. هنگامی که فلسطین مستعمره انگلیس بود. ملت فلسطین در آن زمان در وضعیت انقلاب، شورش و اعتصاب عمومی قرار داشتند که این وضعیت 183 روز علیه استعمار انگلیس ادامه داشت. انگلیس در آن زمان نتوانست این انقلاب را متوقف کند، به همین دلیل به روش های سرکوب، زندان و آواره کردن روی آورد.

 

آل سعود امروز به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت ایستاده است. ریاض از توانایی سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، نظامی برای دامن زدن اختلاف شیعه و سنی  با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان و منحرف کردن نگاه ها از دشمن صهیونیستی و مشغول کردن آنها به جنگ های داخلی استفاده کرده است. به جای اینکه به نیروهای مبارز برای مقابله با دشمن صهیونیستی بپیوندند.

 

تشکیل گروه های تروریستی توسط ریاض در سوریه و حمایتش از گروه های دیگر و تداوم جنگ متجاوزگرانه در یمن مهم ترین و برجسته ترین شواهد بر نقش آل سعود در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به نفع صهیونیست هاست. اما خطرناک ترین نقش توطئه آمیز عربستان علیه فلسطین به معامله قرن یا طرح صلح ترامپ برمی گردد.

 

نقش حکومت عربستان به ویژه محمد بن سلمان در تصویب معامله قرن که توسط آمریکا تهیه شده بود، برکسی پوشیده نیست. سفر دونالد ترامپ،رئیس جمهوری پیشین آمریکا و جارد کوشنر، مشاور وی در می 2017 برای تهیه معامله قرن انجام شد.

 

محمد بن سلمان همچنین برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی بازداشت بی سابقه ای را علیه فلسطینی های مقیم عربستان به راه انداخت و حمله رسانه ای هماهنگ شده ای را از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی و رسانه ها آغاز کرد.  بن سلمان همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را فراخواند و او را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار داد و تهدید کرد که درصورت نپذیرفتن معامله قرن، ریاست خود را از دست می دهد.

 

روند عادی سازی روابط بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی با حمایت و هماهنگی ریاض در دوره ولیعهد محمد بن سلمان انجام شد. رسانه های صهیونیستی دیدارهای متعدد مسئولان سعودی با مسئولان امنیتی پیشین رژیم صهیونیستی فاش کردند، یکی از این دیدارها نسبت ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان با عاموس یادلین، رئیس پیشی موساد و یعقوب عمیدرور، یکی از مشاوران برجسته بنیامین نتانیاهو بود.

 

رسانه های صهیونیستی فاش کردند که یک دیدار پنهانی بین محمد بین سلمان، بنیامین نتانیاهو، مایک پمپئو در نوامبر 2020 میلادی انجام شد. در 25 ژانویه 2020 میلادی آریه درعی، وزیر کشور رژیم صهیونیستی اعلام کردکه براساس قرارداد امضا شده، یهودیان اجازه دارند با روادید اسرائیلی برای اهداف تجاری و مذهبی به عربستان سفر کنند.

 

برهمین اساس می توان گفت که همه این شواهد نشان می دهد که ریاض از سال های متمادی به فلسطین خیانت کرده است، اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان، این مسئله از خفا خارج شده است و علنی شده است.

پایان پیام/44

نظر شما