شناسهٔ خبر: 47057328 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جوانان چلسی تاج و تخت رئال را نابود کردند

تیم فوتبال چلسی با ارائه یک بازی حساب شده رئال مادرید را حذف کرد و با راهیابی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فینال تمام انگلیسی را با منچستر سیتی برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد چهارشنبه _پانزدهم اردیبهشت ماه_ دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم به پایان رسید و چلسی با عبور از سد رئال مادرید راهی فینال این رقابت‌ها شد.

این دیدار، جدال نفس‌گیر خطوط دفاعی منسجم برای رسیدن به موفقیت بود. شاگردان توخل در بیست و چهار بازی آخر خود فقط یک بار بیش از یک گل از حریف دریافت کرده و ۱۷ کلین‌شیت را ثبت کرده بودند.

تا قبل از این جدال، کهکشانی‌ها در ۱۹ مسابقه آخر خود طعم شکست را نچشیده بودند، بیش از یک گل نخورده و ۱۰ بار کلین‌شیت کرده بودند. آخرین صعود آبی‌های لندن از مرحله نیمه‌نهایی هم به سال ۲۰۱۲ برمی‌گشت که در نهایت با قهرمانی آنها همراه شد.

مادریدی‌ها در ۵ دوره گذشته این رقابت‌ها ۳ بار به نیمه‌نهایی رسیده بودند که هر ۳ بار با صعود آنها و قهرمانی‌شان همراه بوده است. در چهار تقابل دو تیم در طول تاریخ، چلسی با ثبت دو برد و دو تساوی، هرگز به رئال نباخته بود.

بازی رفت در دی استفانو مادرید، با تساوی یک یک به پایان رسید و در بازی برگشت استمفوردبریج لندن تبدیل به مکانی برای ناکامی شاگردان زیدان شد و پر افتخارترین باشگاه این رقابت‌ها که سیزده قهرمانی و سه نایب قهرمانی دارد حذف شد.

بازی که آغاز شد، تیم توخل همانند دیدار رفت مسلط کار می‌کرد، بازی در اختیار آبی‌ها بود، دقیقه ۱۹ آنها دروازه کورتوا را باز کردند که گل ورنر به رئال مادرید به درستی آفساید اعلام شد.

در ادامه بنزما دقیقه ۲۶ با یک ضربه تماشایی قصد باز کردن دروازه حریف را داشت که مندی واکنش فوق العاده روی توپ داشت. درست یک دقیقه بعد تیمو ورنر ضربه چیپ هاورتز که به تیر دروازه رئال خورده بود را با ضربه سر به تور رساند تا حساب کار یک بر صفر شود.

تیم زیدان مقهور قدرت و نمایش لندنی‌ها بودند، هرچند دقیقه ۳۵، مندی یک بار دیگر بنزما را ناکام گذاشت و در نهایت نیمه اول با وجود یک بازی خشن و پر کارت با همان برتری یک گله‌ انگلیسی‌ها تمام شد.

نیمه دوم هم با حملات دو تیم مخصوصاً چلسی آغاز شد، پولیسیچ، هاورتز، ورنر و کانته با بی دقتی موقعیت‌هایی را از دست دادند، البته درخشش‌های پی در پی کورتوا هم سبب شد تا اختلاف بیشتر از این نشود حتی هاورتز باز هم توپی را به تیر دروازه رئال کوبید.

این دومین ضربه هافبک آلمانی به تیر دروازه بود. ضربات هاورتز به تیر دروازه در همین یک مسابقه، برابر با مجموع شوت‌های در چهارچوب او در این فصل لیگ قهرمانان بوده است. (۲ تیر دروازه، ۲ شوت در چهارچوب)

سرمربی رئال دست به کار شد و تعویض‌های هجومی انجام داد تا بتواند از شکست و حذف تیمش جلوگیری کند، جنگ دو تیم روی کار داور هم اثر گذاشته بود و مثل نیمه اول درگیری‌ها و کارت زرد همچنان صلاح اورساتوی ایتالیایی بود تا هیجان و فشار کار را کنترل کند.‌

در حالی که لوس بلانکوس امید به برگرداندن نتیجه داشت، دقیقه ۸۳ انگولو کانته هافبک دفاعی بی نظیر چلسی، با یک توپ ربایی و شکل دادن یک ضد حمله به همراه پولیسیچ در دهانه دروازه، توپ را به پسر طلایی شهر لندن یعنی میسون ماونت رساند و او هم حساب کار را دو بر صفر و در مجموع سه بر یک کرد.

پس از وین رونی در ۲۶ آپریل ۲۰۱۱ در بازی منچستریونایتد برابر شال که، حالا "میسون ماونت" نخستین بازیکن انگلیسی است که موفق به گلزنی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

سفید پوشان پایتخت نشین اسپانیا ناامیدانه به کار ادامه دادند تا داور سوت پایان را بزند، تیم توخل اما بدون ترس و مشتاقانه رو به جلو بازی می‌کرد. در نهایت این دیدار با برتری و صعود آبی‌های لندنی همراه بود تا در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه و در فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا شاهد بازی تمام انگلیسی بین منچستر سیتی و چلسی باشیم.

با صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، توماس توخل به نخستین مربی تاریخ تبدیل شد که در دو سال پیاپی با دو تیم متفاوت، به فینال این رقابت‌ها رسیده است. فصل پیش او پاریس را به فینال برد و حالا تیم آشفته چلسی در ابتدای فصل را حسابی روی فرم آورده است.

نظر شما