شناسهٔ خبر: 47056701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت 14:30 جمعه پخش می‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به‌صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب این سخنرانی ساعت ۱۴:۳۰ روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی پخش خواهد شد.

سردار قاآنی:  مکتب ما بن‌بست ندارد

فرمانده نیروی قدس سپاه این نیرو را در صف مقدم ایمان و اعتقاد توصیف و تصریح کرد: امروز در هر نقطه از عالم مجاهدان و علاقه مندان به فرهنگ مقاومت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ما به عنوان الگو و شاخص می‌نگرند و صداقت، معنویت، اخلاق و روحیه‌برادری را از ما تأثیر می‌پذیرند.
به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی  در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در نیروی قدس سپاه، باگرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، مسیر اعتقادی فرزندان انقلاب اسلامی و پاسداران  را تداوم راه شهید مطهری برشمرد و گفت: الگو و شاخص‌های رفتاری همه ما و رزمندگان بدون مرز با ایمان، عقیده و خصوصیات اخلاقی و معرفتی این شهید والامقام شکل گرفته و با شهادت ایشان عزم ما در مسیر عقیده، ایمان و عمل به آن راسخ‌تر شده است.
وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه دفاع از اسلام و مقاومت،  در سخت‌ترین شرایط و بحران‌‎ها به فضل الهی و با تکیه بر ریشه‌های معرفتی، بنیان‌های عقیدتی و ایمان راسخ رزمندگان  پیروز میدان بوده‌ایم و برخورداری از این مؤلفه‌های برتر ساز در کنار آموزش‌های مدرن نظامی در نبرد با دشمن متجلی شد و موجب شکست دشمنان و پیروزی حق بر باطل شد.
 سردار قاآنی در پایان اظهار کرد: مکتب ما مکتبی است که بن‌بستی ندارد چون بر پایه ایمان و اعتقاد است ؛ هر جا بر مدار دین عمل کردیم، خداوند در شرایط سخت و بحرانی به یاری و مدد ما آمد و راه را برای ما باز کرد.
 در این مراسم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد؛ از فعالان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی نیروی قدس سپاه تجلیل گردید.

تودیع آشنا و معارفه ربیعی با حضور واعظی

آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزار شد .
به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور شماری از وزرا و اعضای هیأت دولت، معاونین و اعضای دفتر رئیس جمهوری، معاونین نهاد ریاست جمهوری، مسئولین، پژوهشگران و کارشناسان مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد، محمود واعظی با قدردانی از خدمات حسام‌الدین آشنا در طول مدت حدود ۸ سال ریاست این مرکز گفت: آشنا در این مدت همواره صادقانه و دلسوزانه و براساس وجدان علمی نسبت به مأموریت‌های این مرکز اهتمام ویژه و جدی داشته و توانسته با تعامل صمیمانه با همه بخش‌های مختلف دولت منشأ خدمات ارزنده‌ای باشد .
واعظی با اشاره به انتصاب علی ربیعی به عنوان رئیس جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک، گفت: انتصاب ربیعی به عنوان رئیس جدید این مرکز بی‌تردید مسیر مناسبت‌های این مرکز را تداوم خواهد بخشید و با توجه به حضور طولانی ایشان در مسئولیت‌های مختلف در دولت، نسبت به الزامات کاری مرکز، غریبه نیستند و امیدواریم با توجه به روحیه ایشان در تعامل و کار جمعی بتوانند، منشأ اثر باشند.

گفت‌و‌گوی ظریف با همتای سوری

وزیر امور خارجه با اعلام حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور و مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» و «فیصل مقداد» در گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کردند.
ظریف در این گفت‌وگو، ضمن اعلام حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور و مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد.
 فیصل مقداد نیز گزارشی از وضعیت داخلی سوریه، آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روابط این کشور با همسایگان ارائه داد.
 وی از وزیر امور خارجه ایران برای دیدار از سوریه دعوت به عمل آورد که ظریف نیز از این دعوت، استقبال کرد. مسائل منطقه از جمله تحولات عراق، فلسطین و نیز مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و فلسطین و لبنان از جمله دیگر موارد گفت‌وگوی فیمابین بود. طرفین همچنین با اشاره به روز جهانی قدس یک بار دیگر بر حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین تأکید کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما