شناسهٔ خبر: 47056633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت نیویورک تایمز از رزمایش ناتو و حضور نظامیان روس در مرز اوکراین  

تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز در بحبوحه تحولات در مرز روسیه و اوکراین به نقل از مقام های آمریکایی گزارش داد که همزمان با برگزاری رزمایش ناتو، ۸۰ هزار نیروی روس در مرز اوکراین باقی ماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش این روزنامه آمریکایی، مقام های ارشد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کردند که به رغم بروز نشانه‌هایی از سمت مسکو در ماه گذشته میلادی مبنی بر کاهش تنش‌ها در شرق اوکراین، این کشور تنها چندین هزار نیروی خود را از مرز با اوکراین عقب نشانده است.

مقام های وزارت دفاع آمریکا گفتند که نزدیک به ۸۰ هزار نیروی روس نزدیک نوارهای مختلف مرز این کشور با اوکراین باقی مانده‌اند که همچنان بیشترین حضور روسیه از زمان الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به حساب می‌آید. 

این مقام های آمریکایی مدعی شدند که ارتش روسیه به برخی واحدها دستور داده تا اول ماه مه به پایگاه‌های خود بازگردند و آنها حرکت از مرز را آغاز کردند. 

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اما بسیاری از این واحدها کامیون‌ها و خودروهای زرهی خود را ترک کردند؛ این مساله نشانگر این است که آنها می‌توانند بار دیگر در صورتی که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد به مواضع خود برگردند.  

این مقام های دولت آمریکا می‌گویند که حضور پایدار نیروهای این کشور در مرز اوکراین به عنوان پیامی از جانب پوتین است که می‌تواند تعداد نیروهای حاضر در رزمایش ناتو در اروپا را که رسما از روز سه شنبه آغاز شد، با نیروهای خود مطابقت دهد.

این رزمایش شامل ۲۸ هزار نیرو از آمریکا و متحدان اروپایی خواهد بود که در مانورهای دو ماه آینده در آلبانی و دیگر مناطق شرق اروپا مشارکت خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز ۸ اردیبهشت از کاهش تنش در مرز روسیه و اوکراین به دنبال کاهش نیروهای نظامی مسکو از منطقه مزبور استقبال کرده بود.

نظر شما