شناسهٔ خبر: 47056503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

متفکر آزاد: امنیت، قابل مذاکره نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است عملکرد نیروی قدس به وزارت خارجه قدرت چانه زنی داد و این هنر دیپلماسی مردان میدان در نیروی قدس سپاه است.

صاحب‌خبر -

 روح اله متفکرآزاد در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اظهارات اخیر برخی مسئولان مایه تعجب و تأسف بوده است، گفت: صوت منتشر شده از وزیر امور خارجه نشان داد که نیروی قدس سپاه و سردار شهید سلیمانی فهم عمیقی از دیپلماسی داشتند و متوجه بودند امنیت کالایی قابل مذاکره نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سهم نیروی قدس در معادلات منطقه ای و بین المللی چه در عرصه دیپلماسی و چه حفظ منافع و امنیت ملی بی نظیر بوده، عنوان کرد: اگر دست برتر نیروی قدس را نداشتیم شاهد هیچ اثری از آثار امنیت، آرامش و دیپلماسی فعال در منطقه نیز نبودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حلقه گمشده دیپلماسی کشور در عرصه منطقه ای با ورود نیروی قدس پیدا شد، اظهار کرد: نیروی قدس توانست دیپلماسی کشور را فعال کند که در نهایت ایران را در منطقه تبدیل به کشوری تعیین کننده، کرد.

متفکرآزاد همچنین تصریح کرد: نیروی قدس دست دستگاه دیپلماسی را پر، اقتدار کشور را حفظ و آرامش و ثبات را به ارمغان آورد که باعث شد استراتژی جمهوری اسلامی ایران در عمق منطقه نفوذ پیدا کرده و دستگاه دیپلماسی تقویت شود.

وی افزود: نیروی قدس توانست به وزارت امور خارجه توان چانه زنی داده و آنها را تعیین کننده قواعد بازی کند و این هنر دیپلماسی مردان میدان نیروی قدس جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فهم حکمرانی ایجاب می کند تا کشور را یکپارچه دیده و از اظهارنظرهایی که نمود دوگانگی در حاکمیت را به بیرون مخابره کرده و دشمن را به نفوذ در جمهوری اسلامی امیدوار می کند، پرهیز شود.

 

نظر شما