شناسهٔ خبر: 47056493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

این‌ها مرد میدان نیستند!

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شیب تحرکات احزاب و گروه‌های سیاسی برای ورود به این آوردگاه انتخاباتی در حال تند شدن است و انتظار می‌رود این تحرکات زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور سیزدهم در گام دوم انقلاب را تسهیل نماید. از این رو در این ستون خواهیم کوشید، مواضع اصولی و غیر تخریبی احزاب و گروه‌های سیاسی را برای شناخت بیشتر مخاطبان و تنویر افکار عمومی بازنشر کنیم.

انتخابات رقابتی می‌شود

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی: رقابت انتخابات ریاست جمهوری رقابتی می‌شود و رأی جناح‌ها به هم نزدیک است. حسین مرعشی در گفتگو با ایسنا، درباره امکان شکل‌گیری یک انتخابات رقابتی و دوقطبی اظهار داشت: حتماً انتخابات رقابتی می‌شود، ولی درباره وزن کاندیدای هر دو جناح نمی‌شود از هم اکنون سخن گفت. تا وقتی گزینه‌ها نهایی نشود، نمی‌شود در این باره اظهار نظر کرد.

مخاطبان مشارکت حداکثری در کلام رهبر انقلاب

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبر آنلاین: تأکید رهبر انقلاب بر اینکه مشارکت باید حداکثری باشد چند مخاطب داشته است که یکی از آن‌ها شورای نگهبان است که فضا را باز کند. پیام دیگر خطاب به اصلاح طلبان است که باید روی کاندیدایی وحدت کنند که شرایط لازم را داشته باشد و پنجه به صورت نظام نکشد. بعضی می‌گویند چالش ما در این انتخابات کارآمدی است نه مشارکت. خیلی فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور شود. این تفاوت‌ها در زندگی، معیشت، فرهنگ و آزادی‌های مردم اثر می‌گذارد. رئیسی برای قوه قضائیه مستقیماً منصوب رهبر انقلاب است و قاعدتاً رهبری باید از کاندیداتوری او راضی باشند.

صدای پای دولت عشق از نگاه یک نماینده.

ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیتی به جدی شدن حضور حجت الاسلام رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرده و با بیان اینکه همگرایی نیرو‌های انقلاب در راه است، نوشته است: «صدای پای دولت عشق می‌آید.... سلام بر این اتفاق بزرگ، سلام بر سید محرومان.»

دعوا را کنار بگذاریم

سعید محمد، داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به رقبای احتمالی خود گفت: اول خودم و سپس برادرانم را که قصد نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارند دعوت می‌کنم بنای رقابت‌های انتخاباتی را نه دعوا و مناقشه و مجادله، بلکه صمیمیت و صداقت و برادریِ مخلصانه قرار دهیم. داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم از سفره، اقتصاد و معیشت خود به شدت ناراضی هستند، گفت: متهم این وضعیت ناراحت‌کننده کارگزاران هستند نه انقلاب.

این دو، مرد برخی میدان‌ها نیستند

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه مزیت‌هایی نسبت به ظریف و لاریجانی دارم و احتمال دارد رأی بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشم، گفت: ظریف و لاریجانی مرد برخی میدان‌ها نیستند.

علی مطهری در گفت‌وگویی تفصیلی با مهر گفته: «این احتمال وجود دارد که بنده رأی بیشتری [نسبت به لاریجانی و ظریف]داشته باشم، ان شاءالله که انتخاب نمی‌شوند و بنده برنده انتخابات می‌شوم» به اعتقاد او «ظریف رأی آور است، اما پوست کلفت و اجرایی نیست و زود از جا در می‌رود.»

اصولگرای عاقل بهتر از اصلاح طلب منفعل

فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است:لاریجانی برای ریاست جمهوری متعادل‌تر، منطقی‌تر و عاقل‌تر است و کمتر شعار می‌دهد. او گفته ظریف مثل آقای روحانی است و اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود، نمی‌دانم چرا اصلاح‌طلبان به دنبال او هستند تا دوباره بگویند کاندیدای ما نبود. فائزه هاشمی با بیان اینکه ظریف یا سید‌حسن خمینی نمی‌توانند رؤسای‌جمهور موفقی باشند، اضافه کرده است:در بین اصولگرایان علی لاریجانی متعادل‌تر، منطقی‌تر و عاقل‌تر است و کمتر شعار می‌دهد. لاریجانی در اعتراضات ۸۸ یکبار از کلمه فتنه استفاده نکرد، در میانه قرار گرفت و در دامن اصولگرایان نیفتاد، هر چه آنان گفتند، تکرار نکرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه «در شرایط فعلی یک اصولگرای عاقل و فعال بهتر از اصلاح‌طلبی منفعل است و می‌تواند موفق‌تر باشد» اضافه کرده است: یک اصلاح‌طلب منفعل نمی‌تواند کاری انجام بدهد، پس چرا باید به او رأی بدهیم؟!

برچسب‌ها:

نظر شما