شناسهٔ خبر: 47056145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

مردم را باید به آینده امیدوار کرد

خالد جعفری با بیان اینکه رسانه‌ها در تغیییر دیدگاه‌های منفی و قدیمی نقش اثرگذاری دارند، گفت: باید مردم را نسبت به آینده خوش‌بین و امیدوار و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای پیشرفت استان کردستان را فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خالد جعفری در جمع اصحاب رسانه استان به جایگاه تورم استان کردستان پرداخت و در خصوص نرخ تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران که در آن استان کردستان را جزو استانهای با تورم بالا در کشور نام برده است، اظهار کرد: هیچ کس در کشور منکر وجود گرانی نیست، اما اینکه کردستان را جزو استان های گران کشور به حساب بیاوریم صحیح نیست.

 

وی با بیان اینکه در مقاطعی از سال استان کردستان جزو استان‌های آخر در تورم و در مقاطعی نیز در ردیف استان‌های اول قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با در نظر گرفتن همه شاخص‌ها می‌توان اذعان کرد که در نرخ تورم کردستان در میانه‌های جدول جای می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹٨ درآمد خانوار شهری در استان ۴۰ و در روستایی ۲۰ میلیون بوده است، اظهار کرد: میانگین درآمد خانوارهای شهری کشور در همان سال ۵۴ میلیون و خانوارهای روستایی ۲۹ میلیون بوده است.

 

جعفری افزود: رتبه تورمی در کشور و در هیچ استانی ثابت نیست و با توجه به اینکه سرانه درآمدی مردم استان تقریبا نصف میانگین کشوری است و مردم توان خرید زیادی ندارند کردستان نمی‌تواند استانی با گرانی فراوان باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص رتبه اعلامی آن مرکز در بخش شفافیت و سلامت اداری نیز اشاره کرد و گفت: مبنای گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس چون بر مبنای پرسش از افراد استوار است، نمی‌تواند چندان قابل اطمینان باشد.

 

جعفری اضافه کرد: در موضوع شفافیت و سلامت اداری کردستان در بهار سال ۹۹ رتبه چهارم کشور را داشته و در شهریور همان سال این رتبه به ۳۱ کشوری سقوط کرده که چنین چیزی دور از منطق و صحت است، بنابراین به این گزارشات باید با دیده تردید نگریست.

 

وی خواستار حساسیت بیشتر رسانه‌ها در بازتاب اخبار و گزارشات مرتبط با مسائل استان شد و گفت: استان کردستان دارای امنیت پایدار است و این امنیت می‌تواند با تبلیغات و اطلاع رسانی‌های شفاف بستر سرمایه گذاری باشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در کردستان عنوان کرد: علیرغم پتانسیل‌های بالا در استان اما تمایل به سرمایه‌گذاری در استان پایین است.

 

جعفری خاطر نشان کرد: باید رسانه‌های استان با تغییر دیدگاه‌های منفی گذشته و قدیمی در اذهان سرمایه‌گذاران همکاری کنند و نکات مثبت را در رسانه‌ها بازتاب دهند.

 

وی اعلام کرد: همفکری و همکاری در تبیین نکات مثبت استان لازمه پیشبرد اهداف است و باید از ظرفیت رسانه در این راستا بهره برد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: ما در پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کلیه فرآیندهای دریافت مجوز را تسهیل کرده‌ایم و در کمترین زمان ممکن جواب استعلامات داده می شود.

 

جعفری در ادامه به عملکرد مثبت بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بانک‌های استان ده هزار و ۶۴٨ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که سال پیش از آن این رقم پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نشان از رشد ۹۹ درصدی دارد.

 

معاون اقتصادی استاندار کردستان ایجاد امید در مردم با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را حایز اهمیت برشمرد و گفت: نظام و دولت با همه توان و با در نظر گرفتن تنگناها و مقدورات در حال کار هستند و باید تلاش کنیم مردم را با انجام فعالیت های گسترده و درست به آینده امیدوار کنیم.

 

جعفری یادآوری کرد: همه همت ما در سال پیش رو عملیاتی کردن و اجرای بی کم و کاست شعار سال است و در این راه حتما نیازمند حضور پر رنگ مردم در عرصه‌های مختلف هستیم.

 

پایان پیام/713

نظر شما