شناسهٔ خبر: 47056137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

کارآمدی فهما بر قدرت رسانه ای کانون های مساجد

طرح های سالانه «فهما» و «ایران قوی» نقش کارآمدی را بر افزایش قدرت رسانه ای و تبلیغاتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایفا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، راه اندازی سامانه بچه های مسجد و شکل گیری جریان رقابتی و توانمندسازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سه سال گذشته ساختار نظامند و هدفمندی را برای هدایت و جهت دهی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور رقم زده است.

 

گرچه به اعتقاد مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ایران قوی و فهما رقابتی نبوده و نقش هم پوشانی و صیانتی را نیز با شکل گیری شبکه کانونی ایجاد کرده اما توانسته مراکز فعال و توانمند را نیز شناسایی و حمایت کند.

 

همبستگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اتفاقی است که با محوریت همین شبکه سازی و رقابت های ملی رقم خورده و مراکز در رصد فعالیت همدیگر نقش بسزایی خواهند داشت.

 

طرح های سالانه فهما و ایران قوی نقش کارآمدی را بر افزایش قدرت رسانه ای و تبلیغاتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایفا کرده و با راه اندازی یک صفحه در فضای اینترنتی زمینه ای برای انعکاس رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری بوده است.

 

اجتماع فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها با محوریت های ملی فهما و ایران قوی توانسته فرصت رسانه ای ایجاد کند که در حالت یک شبکه شکل بگیرد و جریان های خبری از آن یاد کنند.

 

امسال که دومین مرحله انتخاب پایتخت فهما با تجربه قبل انجام خواهد شد نیازمند همبستگی بیشتر بین کانون ها و هم افزایی رسانه های محلی، استانی و کشوری است تا این اتفاق را منعکس و زمینه ساز جذب اعضا جدید باشند.

 

*انعکاس فعالیت های کانون های مساجد از رسانه ها

 

جریان رسانه ای در برخی از کانون های فرهنگی و هنری کشور وجود دارد اما در بسیاری نیز چنین اتفاقی رخ نداده به همین خاطر باید یک بسترسازی مفید و سازنده ایجاد شود و اعضا و مدیران این مراکز نیز مطالب و گزارشات جذابی را آماده و ارئه کند.

 

مدیر ستاد فهما استان اصفهان با اشاره به اینکه خبرگزاری شبستان به معرفی فعالیت های کانون های مساجد می پردازد، خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرگزاری ها و نشریات این استان در این خصوص همکاری داشته اند.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» خاطرنشان کرد: بسترسازی و تعامل با صدا و سیمای اصفهان برای چنین اقدامی نیز مورد توجه بوده که البته پخش سرودهای کانون های مساجد و اخبار این مراکز صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: در برخی از شهرستان های استان اصفهان گزارش خبری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد تهیه شده و البته حضور مدیران مسئول این مراکز در برنامه های صدا و سیما برای معرفی کارکردهای آنان نیاز است.

 

*شبکه های اجتماعی و تقویت شهروند خبرنگار

 

شبکه های اجتماعی فرصتی شده که شهروندان هر کدام به عنوان یک خبرنگار توانایی ها و ظرفیت ها را منعکس کنند و حالا قرار است تا کانون های مساجد نیز با تشکیل یک صفحه در شبکه های اجتماعی به معرفی توانایی ها و اقدامات تبلیغاتی خود بپردازند.

فعالیت تبلیغی کانون ها و تشکیل یک کانون فرهنگی و هنری در فضای مجازی اقدامی کاربردی و اثر بخش برای انتقال مفاهیم دینی، جذب به مسجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری است.

 

حجت الاسلام سید «حسین بهشتی»، استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شبکه های اجتماعی فعال، گفت: روحانیون از این بستر برای ارتباط با مخاطبان و انتقال مفاهیم استفاده کنند.

وی افزود: در چنین فضایی بستر فعالیت فرهنگی شکل بگیرد و مفاهیم دینی نسل به نسل انتقال و با وجود شرایط سخت کرونایی اقدامات این حوزه تعطیل نشود.

 

*فعالیت های تبلیغاتی فهما فرصت سازی برای جذب به کانون

 

اختصاص زمان در شبکه های ملی و رسانه های خبری کشوری و استانی فرصتی شده تا به واسطه آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم پیرامون کانون های مساجد رقم بخورد.

 

این موضوع زمینه ساز جذب افراد به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش های مختلف شده و حتی موجب الگوگیری و یافتن مدل های جدید اجرایی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، کارآفرینی و دیگر فعالیت ها شده است.

 

پایان پیام/128

نظر شما