شناسهٔ خبر: 47055113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطیب‌زاده: در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات درباره علت وقوع حادثه برای دیپلمات سوئیسی هستیم، گفت: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از پایان بررسی‌های لازم در اختیار سفارت سوئیس قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) با ابراز تاسف از حادثه سقوط دیپلمات سوئیسی از برج کامرانیه که منجر به درگذشت وی شد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه پس از اطلاع از این اتفاق تلخ، از طریق مراجع قانونی ذیربط از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه پیگیر موضوع بوده است. 

خطیب زاده با اشاره به این که وزارت امور خارجه طی ساعات گذشته در ارتباط با سفارت سوئیس در تهران بوده، افزود: در مورد علت وقوع حادثه، در انتظار روشن شدن نتیجه تحقیقات توسط مقامات ذیصلاح هستیم. 

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جسد متوفی برای بررسی‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از پایان یافتن بررسی‌های لازم در اختیار سفارت سوئیس در تهران قرار خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدارهای امروز سفیر سوئیس در تهران با مسئولان ذیربط در وزارت امور خارجه و تبادل نظر در مورد جوانب مختلف موضوع خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه در چارچوب مفاد کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک، کلیه اقدامات لازم و همکاری‌های ضروری را در این مورد انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، روز گذشته در پی انتشار خبر درگذشت یکی از کارکنان سفارت سوئیس در تهران (دبیر اول سفارت)، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این خبر ضمن ابراز تسلیت اعلام کرد: موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در دست بررسی بوده و نتیجه تحقیقات متعاقبا اعلام خواهد شد. (اینجا بخوانید)

پیش از این «مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور از درگذشت دبیر اول سفارت سوئیس در تهران بر اثر سقوط از یکی از برج‌های تهران در منطقه کامرانیه خبر داد و عنوان کرد: هنوز مشخص نیست که دلیل فوت وی خودکشی بوده یا حادثه.

وزارت خارجه سوئیس نیز دیروز این خبر را تایید کرد و آن را حادثه خواند.

انتهای پیام/

نظر شما