شناسهٔ خبر: 47054149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عالم سرشناس لبنان: موضع ایران در قبال فلسطین شرافتمندانه است

قم – ایرنا - شیخ غازی یوسف حنینه، از علمای سرشناس اهل سنت لبنان گفت: موضع جمهوری اسلامی از زمان تاسیس تاکنون، موضعی شرافتمندانه بوده‌است چرا که ایران از هیچ حمایتی در قبال فلسطین دریغ نکرده و تمام امکانات فنی و نظامی از گلوله تا موشک را تقدیم آنان کرده‌است.

صاحب‌خبر -

وی عصر چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم افزود: در طول تاریخ حملات زیادی به منطقه فلسطین شده‌است ولی با مقاومت مسلمانان همه این حملات به شکست انجامید و ما در آستانه شکست صهیونیست‌ها در این منطقه هستیم.

این عالم سرشناس اهل سنت لبنان با بیان اینکه به طور قطع صهیونیست‌ها در فلسطین دچار شکست خواهند شد، ادامه داد: این پیروزیهای به برکت قهرمانان ما درفلسطین صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: جوانان فلسطینی با مشت‌ها و جان‌هایی که به کف گرفته‌اند در مقابل اسرائیل ایستادگی خواهند کرد و در برابر ذلت ایستادگی می‌کنند.

شیخ «غازی یوسف حنینه»، افزود: مردم مقاومت و با عزت غزه با ایستادگی ومقاومت خود توانسته اند، بینی صهیونیست های جنایت ار را به خاک مذلت بکشند.

وی گفت: قدس اولین قبله مسلمانان و مکانی است که در آن معراج پیامبراکرم (ص) انجام شده و به همین دلیل سرزمینی مقدس برای مسلمانان است.

وی افزود: بسیاری از علما در این منطقه به خاک و خون کشیده شدند و خون‌های زیادی در این منطقه ریخته شدهاست تا این مقدسات برای اسلام حفظ شود.

این عالم سرشناس اهل سنت لبنان  تاکید کرد: در روز قدس اعلام می‌کنیم که همه مسلمانان در کنار فلسطینیان ایستاده اند و از آنها حمایت می‌کنند.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

نظر شما