شناسهٔ خبر: 47053995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جامعه المصطفی العالمیه:

صهیونیسم یک تفکر سلطه‌جو و نژادپرست است

قم-ایرنا- رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت:صهیونیسم جهانی یک تفکر نژادپرست و سلطه‌جو است که مساوی با پیروان آیین یهود نیست و امروز مشکلات بی‌شماری برای کشورهای منطقه به وجود آورده‌است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی عصر چهارشنبه در دومین کنگره بین المللی قدس شریف در قم، افزود: مساله فلسطین، آرمان امت اسلامی و مساله تمام امت اسلامی است و نباید در مباحث جزیی مانند مسائل دینی، قومی و زبانی خلاصه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مساله قدس شریف مساله‌ای انسانی است و نباید آن را در سطح مباحث قومی و زبانی کاهش بدهیم و تجربه های تاریخی نیز نشان می دهد که چنین نگاه هایی پایدار نبوده‌است.

عباسی عنوان کرد: کشورهای منفعل منطقه با همدستی با سران استکباری خود در طول ۴۰ سال گذشته همواره تلاش کرده تا مساله فلسطین مشمول مرور زمان و فراموشی در بین مردم با تغییر نسل‌ها شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: علمای اسلامی از گذشته تا امروز در برابر طرح‌های عادی سازی روابط با اسرائیل ایستاده‌اند و امروز نیز نباید اجازه بدهیم تا مساله آزادسازی قدس شریف به دست فراموشی سپرده شود.

عباسی تاکید کرد: راه حل جمهوری اسلامی ایران بر مساله فلسطین، تعیین سرنوشت سرزمین‌های اشغالی توسط مردم بومی و اصیل فلسطین است که یک راهکار عقلایی در نزد تمام متفکران می‌باشد.

وی بیان کرد: امام راحل از همان ابتدای نهضت اسلامی در سال ۴۲ شمسی خطر رژیم غاصب صهیونیستی و عدم وحدت در بین کشورهای اسلامی را گوشزد می کرد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: حمایت از آرمان قدس شریف از همان روز اول در دستور کار جمهوری اسلامی ایران بوده و کشور ما در این خصوص مشکلات و فشارهای زیادی را متحمل شدهاست.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف از روز گذشته با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس آغاز شده و امروز پایان می‌یابد./

نظر شما