شناسهٔ خبر: 47047486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌برداری از سد خاکی »نساز» خلخال پس از ۱۰ سال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: سد «نساز» به‌عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از ۱۰ سال به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدغنی نظری ظهر امروز در بازدید از روستای نساز خلخال اظهار کرد: سد نساز خلخال به‌عنوان اولین سد خاکی روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا انتظار مردم پس از ۱۰ سال به پایان برسد.

وی افزود: روستای نساز یکی از روستاهای پرجمعیت با بهره‌برداران کشاورزی دیم بود که با پیگیری‌های انجام‌شده از تهران و مرکز استان و اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان از محل جهاد کشاورزی، کار اجرای پایاب در سطح وسیعی از هفته گذشته آغاز و موجب خوشحالی بیش از ۷۰ بهره‌بردار کشاورزی را فراهم کرده است.

تبدیل ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم به اراضی آبی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ادامه داد: با برگشت آب به زمین‌های دیم و تبدیل ۱۰۰ هکتار آن به زمین‌های آبی، علاقه جوانان برای بازگشت به روستا افزایش یافته و روستای نساز شادابی دوباره خود را با دریاچه زیبای نساز یافته است.

نظری بیان کرد: علاوه بر زیبایی بی‌نظیر طبیعت روستای نساز، دریاچه به وجود آمده از آب سد نساز نیز یکی از مقصدهای گردشگری برای حضور گردشگران خواهد شد.

وی از مساعدت‌های استاندار اردبیل و اختصاص امکانات ماشینی جهت شروع عملیات پایاب سد و زیرساخت‌های برق در منطقه قدردانی کرد و گفت: تحول عظیم کشاورزی در منطقه با نگاه مساعد مسؤولان، رونق اقتصادی  را برای خانواده‌های روستایی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما