شناسهٔ خبر: 47047437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس به‌همت عکاسان فارس برپا می‌شود

شیراز- ایرنا- رئیس بسیج رسانه فارس اعلام کرد: عکاسان استان فارس در روز جهانی قدس امسال راهپیمایی‌های سال‌های گذشته مردم این استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در بستر فضای مجازی به تصویر خواهند کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هادی رضایی چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال که امکان برپایی راهپیمایی حضور روز جهانی قدس وجود ندارد، راهپیمایی مجازی را به‌همت عکاسان استان فارس رقم خواهیم زد و نمایشگاهی از عکس‌های راهپیمایی روز جهانی قدس سال‌های گذشته را در بستر فضای مجازی برپا و در نهایت، به بهترین تصاویر، هدایایی اهدا خواهیم کرد.
وی، روز قدس را روز آرمان‌خواهی ملت بزرگ ایران و آزادی خواهان جهان توصیف کرد و افزود: روز قدس در حقیقت روز برافراشته‌ترین پرچم حق علیه باطل است، روزی که فریاد مسلمین جهان سکوت ظلم را می‌شکند و ندای مظلوم را پاسخ می‌دهد.
رضایی یادآور شد: آن پیر فرزانه یعنی امام روح الله(ره) روزی را برای جهانیان به یادگار گذاشت تا هویت تاریخ و انسانیت، انسان در پرتو تحریف "صهیونیسم جهان‌خوار" دچار تغییر و دگرگونی نشود.
رئیس بسیج رسانه فارس با بیان اینکه قدس، اولین قبله مسلمین جهان در حصار اندیشه‌های پلید شیطان، امروز مردان میدان را می‌طلبد تا پنجه‌های دژخیم را شکسته و قدس را زیارتگاه عاشقان الهی قرار دهند، گفت: بار دیگر مردم شریف ایران در آستانه این روز بزرگ چشم جهانیان را به خود خیره کرده‌اند.
وی با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در سال جاری گفت: اگر شیوع ویروس کرونا نبود، قطعاً دنیا باز هم شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از مردم حماسه‌آفرین ایران در روز جهانی قدس بود اما در عین حال، ملت ایران در فضای مجازی با شعار  مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواب را از چشمان دشمن خواهند گرفت و ثابت خواهند کرد که در هر شرایطی روز قدس را گرامی خواهند داشت.
رئیس بسیج رسانه فارس نیز به نقش خبرنگاران و عکاس در این رابطه اشاره و بیان کرد: اصحاب رسانه نیز که همیشه زبان گویای مردم بوده است در انتقال فریاد مردم به گوش دشمنان این مرز بوم نقش خود را آگاهانه ایفا خواهند کرد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

نظر شما