شناسهٔ خبر: 47046934 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گواردیولا و طلسمی که بالاخره شکست

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بالاخره و بعد از 10 سال ناکامی، پپ گواردیولا صعود به فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرد.
به گزارش آریا، منچسترسیتی به انتظار هواداران خود پایان داد و بالاخره به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. پس از برد 2-1 در دیدار رفت، سیتیزن ها با رسیدن به گلی زودهنگام در دیدار برگشت، کنترل این بازی را به دست گرفتند تا در نهایت به شکلی قاطعانه خود را به بزرگ ترین میدان اروپا برسانند. فرصت سوزی های پاریسی ها در نیمه اول کار آن ها برای جبران گل های خورده را سخت کرد تا این پپ گواردیولا باشد که پس از قریب به یک دهه، دوباره در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر می شود.
سیتیزن ها برای اولین بار در تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند. منچسترسیتی با برتری 2-0 مقابل پاری سن ژرمن (4-1 در مجموع) به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. تیم پپ گواردیولا با اقتدار و با شایستگی کامل راهی فینال شد.
عملکرد منچسترسیتی در فصل 2020/21 لیگ قهرمانان اروپا
11 برد
1 تساوی [مقابل پورتو]
0 باخت
25 گل زده
4 گل خورده
منچسترسیتی اولین تیم تاریخ انگلیس است که موفق به کسب 11 برد در یک فصل جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا می شود. منچسترسیتی اولین تیم تاریخ انگلیس است که موفق به کسب 7 برد متوالی در جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا می شود.
پپ گواردیولا، سرمربی موفق اسپانیایی دنیای فوتبال حالا به جمع 6 مربی دیگری پیوست که فینال لیگ قهرمانان اروپا را با دو تیم مختلف تجربه کرده اند. به نقل از Opta، پیش تر مربیانی چون لوئیس فن خال، اوتمار هیتسفلد، ژوزه مورینیو، یوپ هاینکس، کارلو آنچلوتی و یورگن کلوپ چنین چیزی را تجربه کرده بودند و حالا پپ گواردیولا هم به جمع آنها پیوست. پپ همراه با بارسلونا سابقه قهرمانی در این رقابت ها را دارد اما در بایرن مونیخ موفق به این کار نشد. منچسترسیتی اولین تیم تاریخ انگلیس است که موفق به کسب پیروزی در 7 بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا می شود.
منچسترسیتی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 1-4 و با اقتدار موفق به غلبه بر پاری سن ژرمن شد تا برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. گواردیولا در یک دهه اخیر و روی نیمکت بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی بارها تا آستانه رسیدن به فینال رفته و هر بار ناکام شده بود. اما این طلسم تلخ بالاخره برای گواردیولا شکست. البته گواردیولا در هر دو فینال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که هر دو بار با بارسلونا و برابر منچستریونایتد بود. منچسترسیتی در این فصل لیگ قهرمانان عملکردی فوق العاده داشته و تا اینجا موفق به کسب 11 پیروزی و تنها یک تساوی شده است. تیم گواردیولا 25 بار دروازه حریفان را باز کرده و تنها چهار گل دریافت کرده است تا نشان دهد بخت اول کسب عنوان قهرمانی در این فصل محسوب می شود. این در حالیست که در سال های اخیر گواردیولا علیرغم موفقیت در جام های داخلی به علت ناکامی در لیگ قهرمانان متحمل انتقادات زیادی می شد، اما این فصل سیتی تحت هدایت او با اقتدار راهی فینال شد.
گواردیولا پس از بازی به خبرنگاران گفت: این متعلق به همه ما و این باشگاه است. من به شدت به این بازیکنان افتخار می کنم و در وهله اول به یاد آن هایی هستم که امروز بازی نکردند. آن ها لایق بازی کردن بودند. همه نقش خود را ایفا کردند و حالا وقت این است که از این لحظه لذت ببریم. باید قهرمان لیگ شویم و دو-سه هفته هم برای آماده شدن برای فینال فرصت خواهیم داشت.  
حریف در میانه زمین بازیکنان زیادی را به کار گرفته بود و ما در نیمه اول برای پرس از بالا با مشکل زیادی مواجه شدیم ولی در نیمه دوم در این زمینه تغییراتی اعمال کردیم. در نیمه دوم بهتر توپ را پس گرفتیم، خیلی بهتر بازی کردیم و این پیروزی 4-1 در مجموع رفت و برگشت مقابل تیمی که بارسلونا و بایرن مونیخ را شکست داده بود برای ما بسیار ارزشمند است.  
آن ها هر سال قهرمان لیگ می شوند؛ تیمی هستند که برای قهرمانی بسته شده است و تا انتها می جنگند. آن ها تیم بسیار بزرگی هستند ولی ما خونسردی بالایی داشتیم. در کنار هم جنگیدیم و حالا می توانیم بگوییم که در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داریم و از گفتن این کلمات لذت ببریم. مردم فکر می کنند راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسان است. این فینال نتیجه تلاش های ما طی چهار - پنج سال اخیر است. این بازیکنان هر روز ثبات خود را حفظ کردند و حیرت انگیز ظاهر شدند. ما در دیدار رفت از بین بدن بازیکنان حریف گلزنی کردیم و در بازی امروز شاهد این بودیم که مارکینیوش توپ را به تیر دروازه کوبید. در این رقابت، جزییات می توانند باعث حذف شدن شما شوند. 

نظر شما