شناسهٔ خبر: 47045490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کتاب‌خوان ماه؛ راهی برای ورود به دنیای کتاب‌ها

فاطمه توفیقی

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتاب‌های معرفی شده در طرح «کتاب‌خوان ماه» بر اساس مناسبت‌های هر ماه معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: در راستای طرح کتاب‌خوان ماه، هر ماه چند کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای مطالعه همه مردم معرفی می‌شود که در رابطه با آن‌ها هر ماه در بین عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا برای مطالعه از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: کتاب‌های معرفی شده، در این طرح معمولاً کتاب‌های مناسبتی بوده و با توجه به مناسب‌های هر ماه معرفی می‌شوند و این طرح چندین سال است که برگزار می‌شود و همواره استقبال خوبی نیز از آن صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه»، کتاب‌های عمومی است، تصریح کرد: اجرای طرح کتابخوان ماه، علاوه بر اینکه می‌تواند به افراد برای ورود به دنیای مطالعه و کتاب‌ها کمک کند، به افرادی که نمی‌دانند چه کتابی بخوانند نیز کمک می‌کند تا از این کتاب‌ها برای مطالعه استفاده کنند.

نیک‌بخش در رابطه با افزایش یا کاهش نرخ مطالعه در استان از زمان شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: اندازه‌گیری دقیقی در رابطه با این موضوع انجام نداده‌ایم ولی شواهد نشان می‌دهد که در این مدت مطالعه در استان به صورت مکتوب و مجازی افزایش یافته‌ است.

وی در رابطه با وضعیت کتابخانه‌های استان و با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی با تغییر وضعیت کرونا و رنگ‌بندی استان زنجان، شاهد بازگشایی کتابخانه‌ها باشیم، البته فعالیت‌ کتابخانه‌ها تعطیل نیست و همه فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام‌ می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما