شناسهٔ خبر: 47042703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

روحانی: همه گروه‌های پرخطر تا پایان تیرماه واکسن می‌زنند

صاحب‌خبر - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیئت دولت اظهارداشت: هدف دولت در این روز‌های پایانی کار این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم و به معیشت مردم رونق ببخشیم و طرح‌های نیمه تمام را تا جایی که ممکن است، افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی برای تامین ارز کار بزرگی می‌کند، افزود: اینکه قیمت دلار کاهش می‌یابد، یعنی ارزش پول ملی بالا می‌رود و معنایش درگرش این است که تورم کاهش پیدا می‌کند و اینکه مردم اجناس خود را با قیمت عادلانه تری می‌خرند؛ حرکت رو به رشدی را در کشور می‌بینیم که در آینده ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کاری که مذاکره کنندگان ما در وین می‌کنند کار بزرگی بوده است، خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل کامل به قانون عمل کند، کار زود تمام می‌شود. مسیر ما مسیر صحیح و درستی است و ما طبق قانون کار می‌کنیم و مردم ثمر صبرف ایستادگی و مقاومت شان را در وین می‌بینند.

روحانی عنوان کرد: اگر گزارش درست از مذاکرات وین را به گوش مردم برسانیم، مردم متوجه می‌شوند این مذاکرات، نشان عظمت ملت ایران است و نشان این است که طرف‌های ما در برجام فهمیدند، راهی جز تمکین به قانون و مقررات و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ وجود ندارد، این پیروزی بزرگ دولت در پایان کارش است و مردم بدانند تحریم شکسته شده و اگر متحد باشیم بزدودی تحریم برداشته می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز یکصدا در دنیا همه می‌گویند، راهی جز اجرای کامل برجام برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه و جهان وجود ندارد. دنیا امروز یکصدا است و این مهم است.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت برای تامین واکسن داخلی و خارجی گفت: در مسیر تامین واکسن قدم بزرگی برداشته‌ایم و وزارت بهداشت این بار را به دوش می‌کشد، شرکت‌های خصوصی هم به میدان آمدند و در ماه‌های آینده میلیون‌ها دوز واکسن خارجی کرونا وارد کور می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم و دست بخش خصوصی را باز بگذاریم، همه گروه‌های پرخطر تا پایان تیرماه واکسن می‌زنند، واکسن داخلی هم وارد بارار می‌شود و در هفته‌های آینده ده‌ها میلیون دور واکسن کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما