شناسهٔ خبر: 47042402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قدیمی‌ترین زندانی تهران با همت خیرین آزاد شد

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر، به استناد بخشنامه ریاست قوه قضاییه، تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهاد‌های ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره و اظهار کرد: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی ۷۵ تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار خیرین فراهم شد.

وی گفت: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که سالیان سال، به عنوان قدیمی‌ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به ۵ نفر از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ از زندان آزاد شد.

انتهای پیام/

نظر شما