شناسهٔ خبر: 47037987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|سبقت چین از آمریکا در کسب درآمد از بازی های رایانه ای

چین در کسب درآمد از بازی های رایانه ای با عبور از آمریکا در طی سال های اخیر، بیشترین درآمد را در اقتصاد فضای مجازی نصیب خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ امروزه صنعت بازی های رایانه ای نقش مهمی در اقتصاد فضای مجازی ایفا می کند. صنعت بازی های رایانه در حال حاضر به سرعت در حال پیشرفت است و شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای در دنیا  تا آنجا که ممکن است سعی دارند کاربران را درگیر کنند و بیشترین درآمدها و فروش محصولات فناورانه را نصیب خود سازند.

طبق پیش بینی ها، درآمد بازی های رایانه ای در سال 2020 بیش از 159 میلیارد دلار بوده است و این میزان چیزی حدود چهار برابر درآمد گیشه (43 میلیارد دلار) و تقریبا سه برابر درآمد صنعت موسیقی (57 میلیارد دلار) در سال 2019 می باشد. در این میان آمریکای شمالی یک چهارم درآمد را به خود اختصاص می دهد. همچنین انتظار می رود مجموع درآمد این صنعت در سال 2021 بیش از 173 میلیارد دلار و در سال 2022 به بیش از 189 میلیارد دلار افزایش یابد.نکته قابل توجه آنکه تقریباً نیمی از درآمد صنعت بازی های رایانه ای هم اکنون از طریق بازی های موبایل به دست می آید و در کشورهایی مثل آمریکا بیش از 80 درصد بازی های رایانه ای توسط فروشگاه های اینترنتی توزیع می شود.

نکته قابل توجه در اقتصاد فضای مجازی آن است که در طی سال های اخیر جمهوری خلق چین در کسب درآمد در بازی های رایانه ای گوی سبقت را از آمریکا ربوده است و این کشور در سال 2019 با بیش از 34 میلیارد دلار درآمد، بیشترین درآمد را در بازی های رایانه ای نصیب خود کرده است بعد از چین به ترتیب: آمریکا با بیش از 31 میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 17 میلیارد دلار، کره جنوبی با بیش از 5 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 4 میلیارد دلار، استرالیا با بیش از 4 میلیارد دلار، فرانسه با بیش از 3 میلیارد دلار، کانادا و اسپانیا و ایتالیا با بیش از 2 میلیارد دلار بیشترین سهم بازار از درآمد بازی های رایانه ای را از آن خود ساخته اند.در این میان، برآوردها حاکی از آن است که  سهم ایران از این درآمد کمتر از 9 میلیون دلار است، درحالی‌که پتانسیل صنعت و بازار این بازی‎ها در کشور نشان می‎دهد درآمد آنها می‎تواند تا 100 میلیون دلار افزایش یابد.

سبقت چین از آمریکا در اقتصاد بازی های رایانه ای در حالی است که ایالات متحده آمریکا در سال 2014 در صدر کشورهای پردرآمد با کسب حدود20 و نیم میلیارد دلار درآمد بوده است و بعد از آمریکا، کشورهای چین با بیش از 17 و نیم میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 12 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 3 و نیم میلیارد دلار، انگلیس با بیش از 3 میلیارد دلار کشورهای برتر در کسب درآمد از بازی های رایانه ای بوده اند.

همچنین باید افزود درآمد بازی های رایانه ای تقریباً به طور کامل توسط مصرف کننده تأمین می شود ، اما مدل کسب و کار در بازی های رایانه ای در سال های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است. مصرف کنندگان امروز نسبت به دهه های گذشته کمتر بازی می خرند ، اما زمان بیشتری را با این بازی ها سپری می کنند. در نتیجه، سیاست تولیدکنندگان بازی های رایانه ای، افزایش تعامل با کاربران بوده است.

امروزه شرکت های تولید کننده بازی های رایانه ای، علاوه بر جذابیت این بازی ها، استراتژی خود را استفاده از فرصت های کسب درآمد درون بازی ها قرار داده اند و محتواها می تواند بسته های پیشنهادی، ابزارها و کاراکترهای جدید و ویژگی های نو و بدیع باشد که به آن افزوده می شود. این مدل کسب و کار همزمان با پیشرفت در سخت افزار بازی ، پهنای باند و اینترنت همراه است که باعث شده بازی های با کیفیت بالا در همه دستگاه ها و سیستم عامل ها قابل دسترسی تر باشند.

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما