شناسهٔ خبر: 47032615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شهادت ۳۳۷ خبرنگار یمنی در حملات ائتلاف سعودی

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، از شهادت تعداد زیادی از خبرنگاران و گزارشگران یمنی در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن اعلام کرد که در شش سال گذشته ۳۳۷ روزنامه‌نگار و گزارشگر میدانی در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند که ۴۷ نفر آن‌ها خبرنگار غیرنظامی و ۲۹۰ نیز خبرنگار جنگی بوه‌اند.
 
بنا بر این گزارش بیش از ۴۷ نفر از این خبرنگار در نتیجه بمباران منازل و محل کارشان توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهادت رسیده‌اند.
 
ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مرتکب ۵۸۴ مورد نقض آزادی علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در یمن شده و اقدام به قتل عمدی خبرنگاران به دلیل افشای جنایت‌های وحشتناک این ائتلاف کرده است.
 
اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین تأکید کرد که جنگ در یمن همچنان ادامه دارد و عربستان سعودی که رهبری ائتلاف عربی علیه یمن را بر عهده دارد، خطرناک‌ترین رژیم در سطح جهان در زمینه نقض آزادی بیان و مطبوعات است به گونه‌ای که در داخل عربستان نیز هر فردی که از خاندان حکم انتقاد کند بازداشت و زندانی می‌شود.
 
طبق گزارش شبکه المیادین، ائتلاف سعودی در شش سال گذشته از جنگ یمن، ۲۳ مرکز رسانه‌ای و ۳۰ برج پخش و ارسال رادیویی را هدف قرار داده و علاوه بر توقف پخش هشت کانال و ایجاد پارازیت برای هفت کانال، سه شبکه خبری را هک کرده است.
 
اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن همچنین ضمن ابراز نگرانی از استمرار حملات سعودی‌ها علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های یمنی، سکوت سازمان ملل در برابر این حملات را محکوم کرد و از همه سازمان‌ها و نهادهای حقوقی، مطبوعاتی و رسانه‌ای آزاد در جهان خواست تا این سکوت را محکوم کنند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما