شناسهٔ خبر: 47031793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: حضرت علی(ع) در اوج تبعیت و همراهی با پیامبر(ص) بود/ عهدنامه مالک‌اشتر نشان‌دهنده اوج عدالت‌خواهی امیرالمؤمنین(ع) است

گروه استان‌ها_ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور امیرالمؤمنین(ع) در کنار پیامبر(ص) در جنگ‌هایی که دشمنان تحمیل می‌کردند نشانه رشادت، شجاعت و جوانمردی امیرالمؤمنین(ع) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم‌، امیرالمومنین(ع) انسان جامعی است که در همه ابعاد شخصیتی‌فردی، اجتماعی، معنوی، اخلاقی، سخاوت، شجاعت، علم، کیاست و حکومت بی‌نظیر بودند.

کسی که محبت امام علی(ع) را دارد و دلداده حضرت علی(ع) است و امیرالمومنین(ع) را به عنوان مقتدا و مجسمه فضائل پیش خود دارد چنین انسانی این گونه نیست که تا صحنه گناهی ببیند به گناه آلوده شود چون این انسان محکم است.

امیرالمومنین(ع) اهل جهاد و مبارزه است،  هر مسئله سختی برای پیامبر(ص) پیش آمد، حضرت علی(ع) را برای آن کار مامور کردند و دلیل آن هم اعتماد به ایشان است، هیچ کس جز امیرالمومنین(ع) نتوانست مانند پیامبر(ص) عبادت کند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شخصیت مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) شخصیتی است که در قالب الفاظ و واژگان نمی‌گنجد، حضرت علی(ع) انسانی است که از روزی که خود را شناخته در مکتب حضرت رسول رشد کرده و همواره تحت تأثیر آموزه‌ها و عنایات الهی و مکتب تربیتی نبی گرامی اسلام بوده است.

حضرت علی(ع) در اوج تبعیت و همراهی با پیامبر(ص) بود 

امام‌جمعه قم گفت: حضور امیرالمؤمنین(ع) در کنار پیامبر(ص) در جنگ‌هایی که دشمنان تحمیل می‌کردند ازجمله جنگ احد و جنگ‌های دیگر حضور داشتند و این موضوع نشانه رشادت و شجاعت و جوانمردی امیرالمؤمنین(ع) بود و تا زمانی که نبی گرامی اسلام در قید حیات بود در اوج تبعیت و همراهی با پیامبر(ص) بود.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) دارای ویژگی‌های فراوانی است که نخستین ویژگی که می‌توان برشمرد آن‌چنان موردعنایت الهی است که مکان تولد او خانه خدا و میزبان او خداوند است و به مادرش فاطمه بنت اسد اجازه می‌دهد دیوار کعبه شکافته شود تا امیرالمؤمنین(ع) در خانه کعبه به دنیا بیاد و این امتیاز تاکنون نصیب هیچ‌کسی نشده است و  این سخنی است که شیعیان و برادران اهل سنت نسبت به آن توجه دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: فضیلت دیگر امیرالمؤمنین(ع) که همواره به‌عنوان کارنامه درخشان مطرح است و نخستین کسی است که اسلام آورد و این اسلام آوردن نشان‌دهنده این است که مسیر را به‌خوبی شناخت و بصیرت داشتند و در شرایطی که رسول خدا تنها بود و مورد بغض قریش قرار داشت امام علی(ع) در آن شرایط دعوت پیامبر(ص) را لبیک گفت و اسلام آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ویژگی دیگری که امیرالمؤمنین(ع) دارد این است که حضرت علی(ع) کفو حضرت فاطمه(س) است و عزیزترین عزیزان است، کسی پیدا نشد و هرکسی رفت با دست‌خالی برگشت و تنها کسی که این لیاقت و شایستگی را داشت به‌عنوان زوج و همسر حضرت زهرا(س) باشد وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه عهدنامه مالک اشتر نشان‌دهنده اوج عدالت‌خواهی امیرالمؤمنین(ع) بود، ادامه داد: روزی که امام علی (ع) حکومت را به دست گرفت مظهر اجرای عدالت در جامعه اسلامی شد و در عین اینکه فرصت پیدا نکرد آنچه می‌خواهد در جامعه اسلامی پیاده کند و اگر امروز فرصت پیدا می‌کرد نمونه تمام‌عیار حکومت الهی و اسلامی و دینی در اختیار ما بود ولی در مدت کوتاه 4 سال که امیرالمؤمنین(ع) زمام دار امور مسلمانان بود.

 امیرالمؤمنین(ع) به خاطر شدت عدالت به شهادت رسید 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام علی(ع) به خاطر شدت عدالت به شهادت رسید و حقوق پایمال‌شده افراد را برگرداند، در هر زمان و دوره‌ای کسی که پرچم عدالت به دست بگیرد دشمنان در برابر آن جبهه می‌گیرند و امروز دشمنان همه وجود دندان‌ها را تیز کرده و همه همت خود را به کار می‌گیرند تا در برابر نظام اسلامی مبارزه و مقابله کنند چون این نظام در راستای سیره امیرالمؤمنین(ع) گام برمی‌دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین(ع) درزمینهٔ گذشت و فداکاری بی‌نظیر بودند، در بستر رسول خدا خوابید تا جان پیامبر(ص) سالم بماند، این گذشت و فداکاری‌ها از هرکسی نیست، امام علی(ع) با همه وجود و عشق به اسلام و رسول‌الله اظهار وفاداری کرد و تا پای جان در این مسیر گام برداشت.

انتهای پیام/452/ ز

نظر شما