شناسهٔ خبر: 47031305 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

شرکت‌های خصوصی وارد کننده واکسن معطل صدور مجوز نمی‌مانند

بدیهی است سازمان غذا و دارو در صورت ارائه حداقل اسنادی که کیفیت و اصالت این واکسن‌ها را تائید نماید از خرید و واردات آنها توسط بخش خصوصی همچون سابق استقبال و حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت>سازمان غذا و دارو اعلام کرد هیچ شرکت خصوصی متقاضی واردات واکسن بابت اخذ مجوز سازمان غذا و دارو مشروط به تکمیل بودن مدارک معطل نمی‌ماند.
به گزارش شفاآنلاین:شرکت‌های متقاضی واردات واکسن کرونا در صورت ارائه مستندات قانونی و تائید شده توسط نهادهای ذیربط در خصوص اصالت واکسن نه تنها معطل صدور مجوز سازمان غذا و دارو نمی‌ماند؛ بلکه در کوتاه‌ترین زمان این سازمان نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم اقدام می‌کند.

البته متذکر می‌شود تاکنون در سراسر دنیا تأمین واکسن صرفاً تحت نظارت مستقیم دولت‌ها در حال انجام بوده و هیچ گزارشی مبنی بر موفقیت بخش خصوصی در خرید واکسن دریافت نشده است.

بدیهی است سازمان غذا و دارو در صورت ارائه حداقل اسنادی که کیفیت و اصالت این واکسن‌ها را تائید نماید از خرید و واردات آنها توسط بخش خصوصی همچون سابق استقبال و حمایت می‌کند. البته آنچه حساسیت موضوع را مضاعف نموده است اعلام سازمان جهانی بهداشت به سازمان‌های مسئول پیرامون وجود ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی کرونا در جهان است که دقت بیشتری را طلب می‌کند.

لازم به ذکر است که تاکنون ۴۹ درخواست واردات واکسن توسط شرکت‌های خصوصی به این سازمان ارسال شده که ۳۵ مورد از آنها با ارائه حداقل اسنادی که شرکت‌های متقاضی ارائه کرده‌اند، معرفی نامه از اداره کل داروی سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند.

نظر شما