شناسهٔ خبر: 47030687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

جزئیات سیلاب شب گذشته و آبگرفتگی در محور قدیم تهران -جاجرود/ مسیر با کمک راهداران باز شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: محور قدیم تهران -جاجرود که به علت بارش شدید و سیل آسا بعدازظهر روز گذشته مسدود شده بود و خودروها گرفتار شده بودند با کمک راهداران باز شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حیدر نوروزی درباره آخرین وضعیت محور قدیم تهران-جاجرود که به دلیل بارش های روز گذشته و بروز سیلاب مسدود شده بود توضیح داد: بعد از بارندگی سیل‌آسا که در محدوده محور قدیم جاجرود حدفاصل انتهای اتوبان بابایی تا رودهن رخ داد، شدت بارش در مدت زمان کوتاه به حدی بود که حتی برف پاک‌کن خودروها نیز حریف این بارندگی نبود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن حجم روان آب زیادی در بستر راه و حاشیه جاده ایجاد و موجب بروز سیلاب در محور قدیم جاجرود شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ادامه داد: در برخی مناطق ارتفاع آب حتی تا ۸۰سانتیمتر هم رسید و این موجب گرفتاری خودروها در سیلاب شد.

نوروزی افزود: در این راستا همکاران راهداری تلاش کردند به سرعت دو کار را انجام دهند، در ابتدا ترافیک عبوری را از جاده قدیم جاجرود به آزادراه تهران-پردیس منتقل کردند چون در آزادراه میزان رواناب کمی کمتر از جاده قدیم بود.

بکسل خودروهای گرفتار در سیل توسط ماشین آلات سنگین راهداری

وی گفت: همچنین با کمک راهداران خودروهایی که به علت بروز سیلاب و ورود آب به داخل موتور، خاموش شده بود بکسل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اظهار کرد: حجم آب روی پل قدیم جاجرود بسیار زیاد بود که با تلاش راهداران مسیر باز شد، در حال حاضر خودروها در ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت این جاده در حال تردد هستند و محور کاملاً باز است.

نوروزی تأکید کرد: راننده ها باید حتماً به توصیه راهداران توجه کنند، وقتی ارتفاع آب تا ۸۰ سانتی‌متر بالا آمده است، خودروها تردد نکنند زیرا ارتفاع آب باعث ورود به موتور خودرو شده و آن را خاموش می کند.

نظر شما