شناسهٔ خبر: 47030308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مرزبان هنگ‌ مرزی مریوان به درجه رفیع شهادت نایل شد

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: ستوان‌ سوم حسین نامور مرزبان هنگ مرزی مریوان حین درگیری مرزبانان هنگ مرزی با اشرار مسلح در منطقه دره‌نخی مریوان به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، سردار علیرضا مرزبانی اظهار داشت: در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مرزبانان هنگ مرزی مریوان در حین پایش و مراقبت از نوار مرز، در منطقه مرزی دره نخی این شهرستان با اشرار مسلح درگیر شدند که سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست ها از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری به عمل آمد و متجاوزان که عرصه را برخود تنگ دیدند با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه به سمت خاک کشور مقابل فرار کردند.

سردار مرزبانی اضافه کرد: در این درگیری ستوان‌سوم حسین نامور با رشادت و مقتدارنه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و مجروح شد که با انتقال وی به بیمارستان، تلاش کادر درمانی و پزشکی برای این مرزبان غیور موثر واقع نشد و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده مرزبانی کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، یادآور شد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می کنند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

شهید مرزبان حسین نامور متاهل و اهل شهرستان قروه بوده و از وی ۲ فرزند خردسال به‌ نام های امیرعلی و نازنین زهرا به یادگار مانده است.

مرزبانی کردستان اعلام کرده است با توجه به تبادل آتش پرحجم نیروهای خودی شواهد حاکی از وارد شدن تلفات سنگین و مهلکی به عناصر مسلح ضد انقلاب است که در خبر تکمیلی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما