شناسهٔ خبر: 47029406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جنبش پروژه‌های کوچک برای آینده بهتر در کرواسی

رقابتی ملی در میان شهروندان کرواسی در حال شکل‌گیری است که بر مبنای آن، علاقمندان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود برای طراحی زیست‌پذیرتر شهرها را در قالب نرم‌افزار به مقامات محلی ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنیاد مشارکت و توسعه مدنی کرواسی از آغاز یک رقابت ملی بین تمام علاقمندان، با عنوان "پروژه‌های کوچک برای آینده بهتر" خبر داده و ادعا کرده است تمام طرح‌های برگزیده را تحت حمایت مالی خود قرار خواهد داد. هدف اصلی این نوآوری، تشویق شهروندان سراسر کشور به مشارکت در بهبود جوامع، محل سکونت و شهرهای خود است و این اقدامات به سهم خود منجر به افزایش تعاملات اجتماعی بین مردم و ایده‌پردازی‌های بیشتر در زمینه بهبود زندگی شهری می‌شود.

بد نیست بدانید که تنها مناطق عضو صندوق شهرها و شهرداری‌های کرواسی نظیر بویه، بوزت، فونتانا، لابین، لانیچه، نوی گراد، پازین، پرچ، رووینی و چندین شهر دیگر می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و از بودجه‌های آن برخوردار شوند.

ساکنان شهرهای عضو باید گروه‌هایی تشکیل دهند تا با یکدیگر و همکاری سایر نهادها، مؤسسات و کمیته‌های محلی پروژه‌هایی به وجود آورند که برای تمام اعضا جامعه سودمند واقع می‌شود. در همین راستا، هر پروژه باید از موضوع خاص خود برخوردار باشد و بتواند مشکل خاصی از جامعه را برطرف کند. به عنوان مثال، ایده‌ها می‌تواند حول محور موضوعاتی نظیر توسعه محلی، حفظ محیط زیست، توانبخشی مردم و ترویج فرهنگ، سنت و آداب قابل قبول باشد.

گروه‌های داوطلب موظفند ایده‌های خود را به صورت نرم‌افزار به مقامات محلی تحویل دهند و در صورت تأیید، بودجه لازم برای پیاده‌سازی آن‌ها را دریافت کنند. دولت کرواسی برای هر پروژه حداقل مبلغ ۶۶۱ و حداکثر، سه هزار و ۳۰۵ یورو در نظر گرفته است که میزان بودجه تخصیصی، به بزرگی پروژه بستگی دارد.

افراد علاقمند به شرکت در رقابت فوق باید پس از تشکیل گروه‌های همکاری خود، در وب‌سایت شهر ثبت نام کنند که خبرهای بعدی متعاقباً به آن‌ها اعلام می‌شود.

جنبش پروژه‌های کوچک برای آینده بهتر در کرواسی

نظر شما